Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Zootekni > EKONOMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EKONOMİ Birinci düzey GZM 104 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri dersin ön şartı yoktur
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AYTEKİN ALTIPARMAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AYTEKİN ALTIPARMAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli Konular temel olarak ders sorumlusu tarafından anlatılacaktır. Bununla birlikte derste tartışma ortamı yaratılarak, öğrencilerin muhakeme yeteneklerinin gelişmesi sağlanmaya çalışılacaktır.
Dersin amacı Öğrencilere iktisat bilimini tanıtmak, iktisat bilimi ile ilgili temel kavramları öğretmek, daha sonraki yıllarda alacakları iktisat derslerine öğrencileri hazırlamaktır
Dersin tanımı İktisat biliminin tanımı, kapsamı ve diğer bilim dalları ile ilişkisi. Piyasa mekanizması: Arz, talep ve piyasa dengesi. Talep ve arz esneklikleri. Tüketici ve üretici dengesi.

Dersin içeriği
1- İktisat biliminin tanımı, kapsamı ve diğer bilim dalları ile ilişkisi
2- Toplumların ana iktisadi sorunları ve iktisadi sistemler
3- Fiyat teorisine giriş: Talep
4- Fiyat teorisine giriş: Arz
5- Tam rekabette denge fiyatının oluşumu
6- Tam rekabette denge fiyatının oluşumu
7- Ara Sınav
8- Tüketici ve Üretici Teorisi
9- Tüketici ve Üretici Teorisi
10- Tam rekabet piyasasında firma dengesi
11- Tam rekabet piyasasında firma dengesi
12- Milli gelir, milli gelir hesaplama yöntemleri
13- Milli gelir, milli gelir hesaplama yöntemleri
14- Milli gelirler ilgili kavramlar
15- para ve paranın makroekonomideki rolü
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Piyasa, arz ve talep kavramları, piyasa dengesi ve dengesizliği kavranmalarını öğrenir
2- Üretim Faktörleri ve üretim olanakları eğrisi kavramlarıyla birlikte eksik istihdam ve ekonomik büyüme ilişkisini kavrar
3- Tüketici ve üretici teorileri, talep ve arz esneklikleri, Tüketici ve üretici dengesi kavramlarını öğrenir
4- piyasa kavramını ve piyasalarda dengenin nasıl oluştuğunu öğrenir
5- Milli gelirle ilgili temel kavramları öğrenir.
6- paranın ekonomideki rolünü öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2- Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3- Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4- Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5- Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6- Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7- Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8- Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9- Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10- Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11- Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12- Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13- Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14- Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 2 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar