Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
XIX. ASIR TÜRK EDEBİYATI |
Üçüncü düzey |
TDE 557 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HÜLYA ERAYDIN ARGUNŞAH
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yok.
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok.
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı Yeni Türk edebiyatının kuruluşunu hazırlayan şartlar üzerinde düşündürmek, bu dönemin sorunlarını ortaya koymak, 19 asrın önemli şahsiyetlerini tanıtmaktır.
|
Dersin tanımı
|
19. Asır Türk edebiyatının sorunları, dönemleri, önemli şahsiyetleri ve onların eserleri konusunda çalışmalar yapılacaktır.
|
1- |
18. ve 19. asırda medeniyet değişmesini hazırlayan süreç: Sefarethanelerin açılışı, Sefirler ve sefaretnameler; matbaanın açılması ve basılan ilk eserler; eğitim, ordu vb. konudaki düzenlemeler.
|
2- |
19. asırda siyasal, sosyal oluşum ve değişimler; Batı düşüncesiyle tanışma ve Tanzimat ve Islahat Fermanları ile bunların sonuçları.
|
3- |
19. asırda sosyal, siyasal, zihinsel değişimin edebiyattaki yansımaları, gazetecilik, tercümeler ve modern Türk edebiyatının ilkleri
|
4- |
Şiirde ve tiyatroda yenilikler; roman ve hikâyede ilkler; modern Türk edebiyatının ilk edebi ürünleri
|
5- |
Modern Türk edebiyatının tasnifi ve 19. asır edebiyatının genel görünümü... Bu tablonun hazırlanmasından sonra bu asır edebiyatının bir bölümü, bir türü veya bir ismi seçilerek onun üzerinde çalışmaların yapılmasına geçilecektir.
|
6- |
19. Asır Türk edebiyatının dönemleri, bu dönemleri hazırlayan siyasal, sosyal, tarihi, felsefi şartların tanıtılması, bu şartların edebiyat üzerindeki etkilerinin belirlenmesi ve geniş bir bibliyoğrafyanın oluşturulması
|
7- |
Ara sınavı
|
8- |
19. asır Türk edebiyatının bir devresi, bir türü veya bir ismi üzerinde çalışmalar
|
9- |
19. asır Türk edebiyatının bir devresi, bir türü veya bir ismi ve eserleri üzerinde çalışmalar
|
10- |
19. asır Türk edebiyatının bir devresi, bir türü veya bir ismi ve eserleri üzerinde çalışmalar
|
11- |
19. asır Türk edebiyatının bir devresi, bir türü veya bir ismi ve eserleri üzerinde çalışmalar
|
12- |
19. asır Türk edebiyatının bir devresi, bir türü veya bir ismi ve eserleri üzerinde çalışmalar
|
13- |
19. asır Türk edebiyatının bir devresi, bir türü veya bir ismi ve eserleri üzerinde çalışmalar
|
14- |
Final sınavı
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
--
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Sosyal yaşamın modern Türk edebiyatı ve bireylerin edebiyat dünyası ile ilişkili olduğu bilincini oluşturmak
|
2- |
Modern Türk edebiyatının dönemleri, türleri ve isimleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
3- |
Zaman-insan ilişkisini kurmak, edebi eserin zamandaki izlerini, sanatçının biyografisi ve psikolojisinde yansımasını bulmak
|
4- |
Modern Türk edebiyatında edebi türlerin ortaya çıkması, gelişmeler ve öncüleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
5- |
Türk edebiyatında 19. yüzyıl tartışmaları, nedenleri ve sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak
|
6- |
19. yüzyıl Türk edebiyatının en yaygın temaları hakkında bilgi sahibi olmak
|
7- |
19. yüzyıl Türk edebiyatı kaynakçası oluşturmak
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
14
|
3
|
42
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
A. Hamdi Tanpınar, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Dergâh Yay.
İnci Enginün, Tanzimat'tan Cumhuriyet'e Yeni Türk Edebiyatı Tarihi, Dergâh Yay.
Ali Budak, Batılılaşma ve Türk Edebiyatı
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay.
Kenan Akyüz, Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri.
Türk Edebiyatı Tarihi, Kültür Bak.
|
|