Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Asya Çalişmalari (doktora) > XIX. ASIR TÜRK EDEBİYATI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
XIX. ASIR TÜRK EDEBİYATI Üçüncü düzey TDE 557 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HÜLYA ERAYDIN ARGUNŞAH
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yok.
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok.
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim.
Dersin amacı Bu dersin amacı Yeni Türk edebiyatının kuruluşunu hazırlayan şartlar üzerinde düşündürmek, bu dönemin sorunlarını ortaya koymak, 19 asrın önemli şahsiyetlerini tanıtmaktır.
Dersin tanımı 19. Asır Türk edebiyatının sorunları, dönemleri, önemli şahsiyetleri ve onların eserleri konusunda çalışmalar yapılacaktır.

Dersin içeriği
1- 18. ve 19. asırda medeniyet değişmesini hazırlayan süreç: Sefarethanelerin açılışı, Sefirler ve sefaretnameler; matbaanın açılması ve basılan ilk eserler; eğitim, ordu vb. konudaki düzenlemeler.
2- 19. asırda siyasal, sosyal oluşum ve değişimler; Batı düşüncesiyle tanışma ve Tanzimat ve Islahat Fermanları ile bunların sonuçları.
3- 19. asırda sosyal, siyasal, zihinsel değişimin edebiyattaki yansımaları, gazetecilik, tercümeler ve modern Türk edebiyatının ilkleri
4- Şiirde ve tiyatroda yenilikler; roman ve hikâyede ilkler; modern Türk edebiyatının ilk edebi ürünleri
5- Modern Türk edebiyatının tasnifi ve 19. asır edebiyatının genel görünümü... Bu tablonun hazırlanmasından sonra bu asır edebiyatının bir bölümü, bir türü veya bir ismi seçilerek onun üzerinde çalışmaların yapılmasına geçilecektir.
6- 19. Asır Türk edebiyatının dönemleri, bu dönemleri hazırlayan siyasal, sosyal, tarihi, felsefi şartların tanıtılması, bu şartların edebiyat üzerindeki etkilerinin belirlenmesi ve geniş bir bibliyoğrafyanın oluşturulması
7- Ara sınavı
8- 19. asır Türk edebiyatının bir devresi, bir türü veya bir ismi üzerinde çalışmalar
9- 19. asır Türk edebiyatının bir devresi, bir türü veya bir ismi ve eserleri üzerinde çalışmalar
10- 19. asır Türk edebiyatının bir devresi, bir türü veya bir ismi ve eserleri üzerinde çalışmalar
11- 19. asır Türk edebiyatının bir devresi, bir türü veya bir ismi ve eserleri üzerinde çalışmalar
12- 19. asır Türk edebiyatının bir devresi, bir türü veya bir ismi ve eserleri üzerinde çalışmalar
13- 19. asır Türk edebiyatının bir devresi, bir türü veya bir ismi ve eserleri üzerinde çalışmalar
14- Final sınavı
15- -
16- -
17- -
18- --
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sosyal yaşamın modern Türk edebiyatı ve bireylerin edebiyat dünyası ile ilişkili olduğu bilincini oluşturmak
2- Modern Türk edebiyatının dönemleri, türleri ve isimleri hakkında bilgi sahibi olmak
3- Zaman-insan ilişkisini kurmak, edebi eserin zamandaki izlerini, sanatçının biyografisi ve psikolojisinde yansımasını bulmak
4- Modern Türk edebiyatında edebi türlerin ortaya çıkması, gelişmeler ve öncüleri hakkında bilgi sahibi olmak
5- Türk edebiyatında 19. yüzyıl tartışmaları, nedenleri ve sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak
6- 19. yüzyıl Türk edebiyatının en yaygın temaları hakkında bilgi sahibi olmak
7- 19. yüzyıl Türk edebiyatı kaynakçası oluşturmak
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı A. Hamdi Tanpınar, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Dergâh Yay. İnci Enginün, Tanzimat'tan Cumhuriyet'e Yeni Türk Edebiyatı Tarihi, Dergâh Yay. Ali Budak, Batılılaşma ve Türk Edebiyatı
Yardımcı Kaynaklar Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay. Kenan Akyüz, Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri. Türk Edebiyatı Tarihi, Kültür Bak.

Ders ile ilgili dosyalar