Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Coşkun TEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım metodu kullanılacak. Ayrıca öğrenciler omurgalı örneklerinin toplanması, korunması ve hazırlanmasını öğrenecekler.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, Omurgalı örneklerini toplamayı, saklamayı ve korumayı kavratmak
|
Dersin tanımı
|
Omurgalılardan balık, amfibi reptil, kuş ve memelilere ait örneklerin toplanması, hazırlanması ve korunması. Balık, amfibi ve reptil örneklerinin koruma çözeltilerinin hazırlanması. Kuş ve memeli örneklerinin tahnit metodları. Omurgalı örneklerinin etiketlenmesi. Örnekleri müzede koruma metodları
|
1- |
Koruma ve tespit yöntemleri ve çözeltileri Ölçü alma, Etiketleme ve etiket çeşitleri
|
2- |
Balık örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
|
3- |
Balık örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
|
4- |
Amfibi örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
|
5- |
Amfibi örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
|
6- |
Reptil örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
|
7- |
Reptil örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
|
8- |
Kuş örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
|
9- |
Kuş örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
|
10- |
Memeli örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
|
11- |
Memeli örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
|
12- |
Memeli örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
|
13- |
Müze araştırma materyali ve teşhir örneklerinin düzenlenmesi
|
14- |
Müze araştırma materyali ve teşhir örneklerinin düzenlenmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersten başarılı olan öğrenciler hayvan gruplarının örneklerini nasıl toplayacağını, bunları nasıl fikse edeceğini ve nasıl saklayacağını bilir.
|
2- |
Zoolojik koleksiyon oluşturabilir.
|
3- |
Zoolojik koleksiyonların bakımını üstlenebilir.
|
4- |
Fiksasyon tekniklerini bilir
|
5- |
Tahnit tekniklerini bilir
|
6- |
Balıklar ile ilgili örnek hazırlama yöntemlerini bilir
|
7- |
Amfibiler ile ilgili örnek hazırlama yöntemlerini bilir
|
8- |
Sürüngenler ile ilgili örnek hazırlama yöntemlerini bilir
|
9- |
Kuşlar ile ilgili örnek hazırlama yöntemlerini bilir
|
10- |
Memeliler ile ilgili örnek hazırlama yöntemlerini bilir
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
|
|
2- |
Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
|
|
3- |
Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
|
|
4- |
Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
|
|
5- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
6- |
Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
7- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
|
|
8- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
10- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
11- |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
|
12- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
13- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
14- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
15- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
16- |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
|
|
17- |
Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
|
|
18- |
Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
10
|
3
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
5
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
1
|
14
|
Arazi çalışması
|
13
|
2
|
26
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
5
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
10
|
2
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mursaloğlu, B., Bilimsel Araştırmalar için Omurgalı Numunelerinin Toplanması ve Hazırlanması, Ankara Ünv. Fen Fak. Yay., 1965.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
----
|
|