Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (y.l.) > OMURGALI HAYVAN PREPARASYON TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OMURGALI HAYVAN PREPARASYON TEKNİKLERİ İkinci düzey BİY 536 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Coşkun TEZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Anlatım metodu kullanılacak. Ayrıca öğrenciler omurgalı örneklerinin toplanması, korunması ve hazırlanmasını öğrenecekler.
Dersin amacı Bu dersin amacı, Omurgalı örneklerini toplamayı, saklamayı ve korumayı kavratmak
Dersin tanımı Omurgalılardan balık, amfibi reptil, kuş ve memelilere ait örneklerin toplanması, hazırlanması ve korunması. Balık, amfibi ve reptil örneklerinin koruma çözeltilerinin hazırlanması. Kuş ve memeli örneklerinin tahnit metodları. Omurgalı örneklerinin etiketlenmesi. Örnekleri müzede koruma metodları

Dersin içeriği
1- Koruma ve tespit yöntemleri ve çözeltileri Ölçü alma, Etiketleme ve etiket çeşitleri
2- Balık örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
3- Balık örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
4- Amfibi örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
5- Amfibi örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
6- Reptil örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
7- Reptil örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
8- Kuş örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
9- Kuş örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
10- Memeli örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
11- Memeli örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
12- Memeli örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
13- Müze araştırma materyali ve teşhir örneklerinin düzenlenmesi
14- Müze araştırma materyali ve teşhir örneklerinin düzenlenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersten başarılı olan öğrenciler hayvan gruplarının örneklerini nasıl toplayacağını, bunları nasıl fikse edeceğini ve nasıl saklayacağını bilir.
2- Zoolojik koleksiyon oluşturabilir.
3- Zoolojik koleksiyonların bakımını üstlenebilir.
4- Fiksasyon tekniklerini bilir
5- Tahnit tekniklerini bilir
6- Balıklar ile ilgili örnek hazırlama yöntemlerini bilir
7- Amfibiler ile ilgili örnek hazırlama yöntemlerini bilir
8- Sürüngenler ile ilgili örnek hazırlama yöntemlerini bilir
9- Kuşlar ile ilgili örnek hazırlama yöntemlerini bilir
10- Memeliler ile ilgili örnek hazırlama yöntemlerini bilir

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2- Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3- Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4- Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6- Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8- Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 13 2 26
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 5 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mursaloğlu, B., Bilimsel Araştırmalar için Omurgalı Numunelerinin Toplanması ve Hazırlanması, Ankara Ünv. Fen Fak. Yay., 1965.
Yardımcı Kaynaklar ----

Ders ile ilgili dosyalar