Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Makine Mühendisliği ( Doktora) > OMURGALI HAYVAN PREPARASYON TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OMURGALI HAYVAN PREPARASYON TEKNİKLERİ Üçüncü düzey BİY 536 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Coşkun TEZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Anlatım metodu kullanılacak. Ayrıca öğrenciler omurgalı örneklerinin toplanması, korunması ve hazırlanmasını öğrenecekler.
Dersin amacı Bu dersin amacı, Omurgalı örneklerini toplamayı, saklamayı ve korumayı kavratmak
Dersin tanımı Omurgalılardan balık, amfibi reptil, kuş ve memelilere ait örneklerin toplanması, hazırlanması ve korunması. Balık, amfibi ve reptil örneklerinin koruma çözeltilerinin hazırlanması. Kuş ve memeli örneklerinin tahnit metodları. Omurgalı örneklerinin etiketlenmesi. Örnekleri müzede koruma metodları

Dersin içeriği
1- Koruma ve tespit yöntemleri ve çözeltileri Ölçü alma, Etiketleme ve etiket çeşitleri
2- Balık örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
3- Balık örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
4- Amfibi örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
5- Amfibi örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
6- Reptil örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
7- Reptil örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
8- Kuş örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
9- Kuş örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
10- Memeli örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
11- Memeli örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
12- Memeli örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
13- Müze araştırma materyali ve teşhir örneklerinin düzenlenmesi
14- Müze araştırma materyali ve teşhir örneklerinin düzenlenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersten başarılı olan öğrenciler hayvan gruplarının örneklerini nasıl toplayacağını, bunları nasıl fikse edeceğini ve nasıl saklayacağını bilir.
2- Zoolojik koleksiyon oluşturabilir.
3- Zoolojik koleksiyonların bakımını üstlenebilir.
4- Fiksasyon tekniklerini bilir
5- Tahnit tekniklerini bilir
6- Balıklar ile ilgili örnek hazırlama yöntemlerini bilir
7- Amfibiler ile ilgili örnek hazırlama yöntemlerini bilir
8- Sürüngenler ile ilgili örnek hazırlama yöntemlerini bilir
9- Kuşlar ile ilgili örnek hazırlama yöntemlerini bilir
10- Memeliler ile ilgili örnek hazırlama yöntemlerini bilir

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 13 2 26
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 5 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mursaloğlu, B., Bilimsel Araştırmalar için Omurgalı Numunelerinin Toplanması ve Hazırlanması, Ankara Ünv. Fen Fak. Yay., 1965.
Yardımcı Kaynaklar ----

Ders ile ilgili dosyalar