Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Coşkun TEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım metodu kullanılacak. Ayrıca öğrenciler omurgalı örneklerinin toplanması, korunması ve hazırlanmasını öğrenecekler.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, Omurgalı örneklerini toplamayı, saklamayı ve korumayı kavratmak
|
Dersin tanımı
|
Omurgalılardan balık, amfibi reptil, kuş ve memelilere ait örneklerin toplanması, hazırlanması ve korunması. Balık, amfibi ve reptil örneklerinin koruma çözeltilerinin hazırlanması. Kuş ve memeli örneklerinin tahnit metodları. Omurgalı örneklerinin etiketlenmesi. Örnekleri müzede koruma metodları
|
1- |
Koruma ve tespit yöntemleri ve çözeltileri Ölçü alma, Etiketleme ve etiket çeşitleri
|
2- |
Balık örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
|
3- |
Balık örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
|
4- |
Amfibi örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
|
5- |
Amfibi örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
|
6- |
Reptil örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
|
7- |
Reptil örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
|
8- |
Kuş örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
|
9- |
Kuş örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
|
10- |
Memeli örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
|
11- |
Memeli örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
|
12- |
Memeli örneklerinin toplanması, preparasyonu ve korunması
|
13- |
Müze araştırma materyali ve teşhir örneklerinin düzenlenmesi
|
14- |
Müze araştırma materyali ve teşhir örneklerinin düzenlenmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersten başarılı olan öğrenciler hayvan gruplarının örneklerini nasıl toplayacağını, bunları nasıl fikse edeceğini ve nasıl saklayacağını bilir.
|
2- |
Zoolojik koleksiyon oluşturabilir.
|
3- |
Zoolojik koleksiyonların bakımını üstlenebilir.
|
4- |
Fiksasyon tekniklerini bilir
|
5- |
Tahnit tekniklerini bilir
|
6- |
Balıklar ile ilgili örnek hazırlama yöntemlerini bilir
|
7- |
Amfibiler ile ilgili örnek hazırlama yöntemlerini bilir
|
8- |
Sürüngenler ile ilgili örnek hazırlama yöntemlerini bilir
|
9- |
Kuşlar ile ilgili örnek hazırlama yöntemlerini bilir
|
10- |
Memeliler ile ilgili örnek hazırlama yöntemlerini bilir
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
10
|
3
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
5
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
1
|
14
|
Arazi çalışması
|
13
|
2
|
26
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
5
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
10
|
2
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mursaloğlu, B., Bilimsel Araştırmalar için Omurgalı Numunelerinin Toplanması ve Hazırlanması, Ankara Ünv. Fen Fak. Yay., 1965.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
----
|
|