Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İngiliz Dili ve Edebiyati (doktora) > YARGI HUKUKU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YARGI HUKUKU Üçüncü düzey TİB 684 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yalnızca doktora öğrencileri kabul edilir
Eğitimin dili Türkçe ve Arapça ilgili metinler
Koordinatör DOÇ. DR. OSMAN BAYDER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MENDERES GÜRKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gr. Osman Bayder
Dersin veriliş şekli Takrir, örnek metin okuma ve üzerine yorum yapma
Dersin amacı İslam Yargı Hukukunun oluşmasına etki eden amiller, tarihi süreç, yapı ve ilgili problemlerin kavranması
Dersin tanımı İslam Yargı Hukukunun teşekkülü, ve gelişimi, yargıda görev alanlar, ispat vasıtaları gibi konular karşılaştırmalı olarak işlenecektir

Dersin içeriği
1- İslamiyet öncesi yargı hukuku sistemleri
2- İslam Yargı Hukukunun oluşmasına kaynaklık eden naslar
3- Muhakeme faaliyetini yürüten görevliler
4- Hakimlerle ilgili konular; vasıfları, tayinleri, görev ve yetkileri
5- Yardımcı memurlar; müftiler, zabıt katipleri
6- Muhakeme usulü
7- Muhakemede müracaat edilen deliller; ikrar, şehadet, yemin, karine ve emareler
8- Hükümlerin infazı
9- Muhtemel vize haftası
10- Mezalim mahkemeleri
11- Mecelle; Kıtâbu'd-Da'va
12- Mecelle; Kıtâbu'l-beyyinat
13- günümüz Türkiye'sinde Muhakeme hukukunun genel yapısı
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Farklı yargı hukuku sistemlerini tanıma
2- Muhakeme Hukukuna ilişkin kavramlara aşinalık kazanma
3- Muhakeme usulünün aşamalarını öğrenme
4- Muhakemede esas alınan delilleri kavrama
5- Mecelle'nin ilgili kısımlarını öğrenme
6- Türk Yargı hukuku ile karşılaştırma yeteneğini kazandırma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1- Bu bölümde lisansüstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2- 2- Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3- 3- Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4- 4- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5- 5- Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6- 6- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7- 7- Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler
8- 8- İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9- 9- Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10- 10- Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11- 11- İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12- 12- İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler.
13- 13- Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14- 14- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler.
15- 15- Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16- 16- Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17- 17- Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler.
18- 18- Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19- 19- Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20- 20- Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof.Dr. Fahrettin Atar, İslam Adliye Teşkilatı, Prof.Dr.Abdülaziz Bayındır, Mecelle'inin ilgili kısımları
Yardımcı Kaynaklar el-İhtiyar'ın ve Bidayetü'l-Müctehid'in ilgili kısmı

Ders ile ilgili dosyalar