Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 |
Birinci düzey |
KBE 800 |
|
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Birinci düzey derslerin tamamlanması
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. GAMZE KALIN ÜNÜVAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof Dr Mehmet Doğanay, Prof Dr Emine Alp Meşe, Doç Dr. Gökhan Metan, Doç Dr Ayşegül Ulu Kılıc, Dr. Hayati Demiraslan
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
no
|
Dersin veriliş şekli
|
İnteraktif
|
Dersin amacı
|
Tez çalışması ile ilgili konuda bilgi ve becerilerini artıtmak
|
Dersin tanımı
|
Hastane enfeksiyonlarının tanımlarını, ESKAPE patojenleri, sürveyans yöntemlerini, kolonizasyon tanımını ve enfeksiyon ile ilişkisini bilecek
|
1- |
Hastane enfeksiyonlarının tanımı
|
2- |
ESKAPE patojenler
|
3- |
Sürveyans yöntemlerini
|
4- |
Kolonizasyon tanımını
|
5- |
Kolonizasyon ve enfeksiyon ilişkisi
|
6- |
Acinetobacter baumannii
|
7- |
Karbapenem dirençli Klebsiella penumonia
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hastane enfeksiyonlarının tanımı ve çeşitlerini bilecektir
|
2- |
ESKAPE patojenler ve hastane enfeksiyonlarındaki önemini bilecektir
|
3- |
Sürveyans yöntemlerini bilecek ve dirençli patojenlerin takibinde kullanabilecektir
|
4- |
Kolonizasyon tanımını ve takibinin önemini bilecektir
|
5- |
Kolonizasyon ve enfeksiyon ilişkisini bilecek ve çalışmalarını yönlendirebilecektir
|
6- |
Acinetobacter baumannii ve hastanede hastalar içinoluşturduğu riskleri bilecektir
|
7- |
Karbapenem dirençli Klebsiella penumonia ve hastanede hastalar için oluşturduğu riskleri bilecektir
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Dersin kavramlarını bilme
|
|
2- |
Genel hukuk dersleri içinde yeri
|
|
3- |
Dersin mesleki eğitime katkısı
|
|
4- |
Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
|
|
5- |
Sorunlara çözüm bulabilme
|
|
6- |
Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
|
|
7- |
İşyerindeki yapacağı işe katkısı
|
|
8- |
Bir üst öğrenime geçişte katkısı
|
|
9- |
Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
|
|
10- |
İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
|
|
11- |
Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
8
|
1
|
8
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
3
|
24
|
Ödevler
|
8
|
3
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
1
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
8
|
8
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
1
|
50
|
50
|
Toplam iş yükü
|
|
|
128
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mayhall GC. Hospital Epidemiology and Infection Control. Lippincott Williams&Wilkins. Fourth Edition. 2012. Fraise AP, Bradley C. Ayliffe’s Control of Healthcare-Associated Infection. Hodder Edu. Fifth edition.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|