Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (y.l.) > HALKA TEORİSİ -II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HALKA TEORİSİ -II İkinci düzey MAT 636 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EMİN AYGÜN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. EMİN AYGÜN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı polinom halkaları, İndirgenemez polinomlar asal ve maksimal ideale uygulamaları ve cisim genişlemleri kavramlarını öğrenciye aktarmaktır.
Dersin tanımı Asal Halkalar, Asal Radikaller,Halka Endomorfizmi, İndirgenemez Halka Endomorfizmi,R-Modüller, R-Modül Endomorfizmi

Dersin içeriği
1- Bir Halkanın asal Radikali
2- Asal Halkalar
3- Asal Radikaller
4- Halka Endomorfizmi
5- İndirgenemez Halka Endomorfizmi
6- R-Modüller
7- R-Modül Endomorfizmi
8- Ara Sınavlar
9- İndirgenemz Halkalar
10- İndirgenemz Halakalar ve Vektör Uzayları
11- Vektör Uzayları
12- Gauss Tamsayıları ve Norm
13- Cisim Genişlemeleri
14- Finaller
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Polinom Halkaları kavramını edinme
2- Asal ve Maksimal ideallerinin halkalara uygulamasını anlama
3- Tek çarpan ve asli ideal bölgelerini oluşturabilme
4- Öklit bölgesi kavramını anlama
5- Çarpımsal Norm ve Gauss Tamsayılarını öğrenem
6- Csim genişlemelerini anlama
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2- Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3- Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4- Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6- Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8- Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı HERSTEIN, I.N. , Topics in algebra, Second Edition,New York, 1975
Yardımcı Kaynaklar HARMANCI, Abdullah, Cebir I-II, Hacettepe Üniv. Yayınları,Beytepe 1987

Ders ile ilgili dosyalar