Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Özel Hukuk (ikinci Öğretim) (y.l) > FİZYOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZYOLOJİ İkinci düzey SEC 104 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KAMİLE ÖZDIRAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. TUBA ÖZKUL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli interaktif, Öğretim Elemanı sunumu
Dersin amacı Fizyolojik sistemler ve fizyolojik mekanizmalar hakkında öğrenciyi bilgilendirmek
Dersin tanımı İnsan fizyolojisi, canlılığın sağlıklı bir şekilde devam ettirilmesi için hücre, doku, organ , sistem bazında fonksiyonları, işleyiş mekanizmaları, kontrol mekanizmaları ele alan bilim dalıdır

Dersin içeriği
1- Fizyolojiye Giriş, Kontrol sistemleri, Hücre Fizyolojisi, Zar Potansiyelleri
2- Sinir Sistemi Fizyolojisi
3- Kas Fizyolojisi
4- Kan fizyolojisi, Pıhtılaşma
5- Kalp Fizyolojisi
6- Dolaşım Fizyolojisi
7- Solunum Sistemi Fizyolojisi
8- ARA SINAV
9- Sindirim Sistemi Fizyolojisi
10- Endokrin Sistem Fizyolojisi
11- Üriner Sistem Fizyolojisi, Vücut Sıvıları
12- Üreme sistemi fizyolojisi
13- Duyu Fizyolojisi
14- Metabolizma ve Vücut Isısının Düzenlenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fizyoloji tanımını, vücudun kontrol sistemleri ve homeostaz konusunu öğrenmek
2- Hücrenin yapısını, zar potansiyelleri, zardan geçiş yöntemleri konusunda temel bilgileri edinmek
3- Santral Sinir Sistemi, Periferik Sinir Sistemi,Otonom Sinir Sistemi konularını öğrenmek
4- Kas dokusunu ve uyarılabilme kasılabilme gibi özelliklerini öğrenmek
5- Kan ve elemanlarını, fonksiyonlarını öğrenmek
6- Kalp ve damarların yapısını öğrenmek, dolaşım kinetiğini kavramak
7- Solunumun mekaniği kavramak
8- Sindirim sistemi fonksiyonlarını kavramak
9- Endokrin kontrolu anlamak
10- Böbrek, Vücut sıvı sistemleri ve düzenlenmesini anlamak

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Temel fizyoloji. Aydoğan, Süer, dursun, gölgeli, Aşcıoğlu, Çoksevim, Dolu, Medikal kitapevi, 2012
Yardımcı Kaynaklar Tıbbi fizyoloji Guyton ve Hall, Nobel tıp Kitapevi, 2013

Ders ile ilgili dosyalar