Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > MÜZİK TARİHİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜZİK TARİHİ II Birinci düzey MÜZ218 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. GULNARA JOROBEKOVA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. GANİRE HÜSEYNOVA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Müzik Tarihinin gelişimini sesli örneklerle öğrencilere öğretilmesini amaçlar.
Dersin tanımı Romantik dönem müziğinden başlayarak Modern Türk müziğine kadar dönemi kapsayan derstir.

Dersin içeriği
1- Müzik Tekniğinde Romantizm. Romantik piyano.
2- Senfonik Müzik. Oda Müziği. Koral Müzik. F.Schubert.
3- F. Mendelssohn – Bartholdy , R. Schumann’ın Yapıtları ve Önemi.
4- F.Chopin’in Yapıtları. N. Paganini.
5- H. Berlioz’ un Müzik Tarihinde Senfoni Orkestralarında reformu. Orkestra Şefliği. F. Liszt. J.Brams
6- 19. Yüzyılda Opera. G.Bizet. İtalya’da Opera. G.Rossini.
7- G.Verdi’nin Sanatı ve Yapıtları. R.Wagner’in Yenilikleri ve Etkisi. G.Puccini.
8- SINAV HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme. Yazılı sınavın neticesine bağlı olarak ihtiyaç halinde sözlü sınavı da yapılabilir.
9- Post – Romantikler. 19. Yüzyılda Ulusal Akımlar. P.İ.Çaykovski, A.Dvorak, E.Grieg, J.Sibelius.
10- 20. Yüzyıl ve Modernizm. İzlenimcilik ( Empresyonizm ).
11- C.A.Debussy. M.Ravel. Oniki – Ses Müziği ve Dizisellik. A.Schönberg, A.Berg, A.Webern.
12- Konuların tekrarı.
13- FİNAL HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı sınav. Yazılı sınavın neticesine bağlı olarak ihtiyaç halinde sözlü sınavı da yapılabilir.
14- FİNAL HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı sınav. Yazılı sınavın neticesine bağlı olarak ihtiyaç halinde sözlü sınavı da yapılabilir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Müzik dönemlerini ve bestecileri tanımak, öğrendiği yapıtları zamanı içinde değerlendirme.
2- Müzikte genel olarak belli ölçütlerle her çağın özelliklerine, bestecileri ve besteci yapıtlarına ayrıntılı şekilde eğitebilmek.
3- Bir sanat akımının anlatımı, onun çağdaş kültüre kattığı renk ve önemini tahlil edebilme.
4- Farklı dönemleri kapsayan müzik eserlerini dinleme yolu ile hangi tarz, zaman ve kültür yapılarına sahip olduğunu ayırt edebilme.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 3 4 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 40
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Say, Ahmet; Müzik Tarihi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 1994, Ankara. İlyasoğlu, Evin; Cemal Reşit Rey – Müzikten İbaret Bir Dünyada Gezintiler; YKY. İst, 1997. İlyasoğlu, Evin; Zaman İçinde Müzik, YKY.İst, 2001. ???????????, ?. , ????? ?? ???? ???????? ?????? ???????????; ????, ??????, 1996. ????????, ?. , ????????? ????? ??????; ????, ????????, 1993. ???????, ?. , ?????? ??????????? ??????????; ????, ???????? ??????????, 2003. ????????, ?. ?. , ??????? ?? ?? ??? ????? ???????????; GENUG or not GENUG, ?????? ?? ??????? ????. ?., ??????????, 1994, ?. 173-186. ??????? ????????? ????????????. II ?. ?., 1970. ?????????, ?., ?????????????? ?????????????? ????????; ?., ??????, 1952. ??????, ?.,????????? ???????????? ????????; ?., ??????, 1961. ???????, ?., ???????????? ?????? ?? ????; ?.-?., ????????? ??????????, 1976. ??????, ?., ??????? ??????????? ????????; ?., ??????????????? ??????????? ????????????, 1935. ????-?????????, ?., ??????????? ???????????????; ?., ??????, 1984.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar