Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MÜZİK TARİHİ II |
İkinci düzey |
MÜZ218 |
|
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. GULNARA JOROBEKOVA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. GANİRE HÜSEYNOVA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Müzik Tarihinin gelişimini sesli örneklerle öğrencilere öğretilmesini amaçlar.
|
Dersin tanımı
|
Romantik dönem müziğinden başlayarak Modern Türk müziğine kadar dönemi kapsayan derstir.
|
1- |
Müzik Tekniğinde Romantizm. Romantik piyano.
|
2- |
Senfonik Müzik. Oda Müziği. Koral Müzik. F.Schubert.
|
3- |
F. Mendelssohn – Bartholdy , R. Schumann’ın Yapıtları ve Önemi.
|
4- |
F.Chopin’in Yapıtları. N. Paganini.
|
5- |
H. Berlioz’ un Müzik Tarihinde Senfoni Orkestralarında reformu. Orkestra Şefliği. F. Liszt. J.Brams
|
6- |
19. Yüzyılda Opera. G.Bizet. İtalya’da Opera. G.Rossini.
|
7- |
G.Verdi’nin Sanatı ve Yapıtları. R.Wagner’in Yenilikleri ve Etkisi. G.Puccini.
|
8- |
SINAV HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme. Yazılı sınavın neticesine bağlı olarak ihtiyaç halinde sözlü sınavı da yapılabilir.
|
9- |
Post – Romantikler. 19. Yüzyılda Ulusal Akımlar. P.İ.Çaykovski, A.Dvorak, E.Grieg, J.Sibelius.
|
10- |
20. Yüzyıl ve Modernizm. İzlenimcilik ( Empresyonizm ).
|
11- |
C.A.Debussy. M.Ravel. Oniki – Ses Müziği ve Dizisellik. A.Schönberg, A.Berg, A.Webern.
|
12- |
Konuların tekrarı.
|
13- |
FİNAL HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı sınav. Yazılı sınavın neticesine bağlı olarak ihtiyaç halinde sözlü sınavı da yapılabilir.
|
14- |
FİNAL HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı sınav. Yazılı sınavın neticesine bağlı olarak ihtiyaç halinde sözlü sınavı da yapılabilir.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Müzik dönemlerini ve bestecileri tanımak, öğrendiği yapıtları zamanı içinde değerlendirme.
|
2- |
Müzikte genel olarak belli ölçütlerle her çağın özelliklerine, bestecileri ve besteci yapıtlarına ayrıntılı şekilde eğitebilmek.
|
3- |
Bir sanat akımının anlatımı, onun çağdaş kültüre kattığı renk ve önemini tahlil edebilme.
|
4- |
Farklı dönemleri kapsayan müzik eserlerini dinleme yolu ile hangi tarz, zaman ve kültür yapılarına sahip olduğunu ayırt edebilme.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
4
|
52
|
Ödevler
|
3
|
4
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
82
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
1
|
40
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Say, Ahmet; Müzik Tarihi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 1994, Ankara.
İlyasoğlu, Evin; Cemal Reşit Rey – Müzikten İbaret Bir Dünyada Gezintiler; YKY. İst, 1997.
İlyasoğlu, Evin; Zaman İçinde Müzik, YKY.İst, 2001.
???????????, ?. , ????? ?? ???? ???????? ?????? ???????????; ????, ??????, 1996.
????????, ?. , ????????? ????? ??????; ????, ????????, 1993.
???????, ?. , ?????? ??????????? ??????????; ????, ???????? ??????????, 2003.
????????, ?. ?. , ??????? ?? ?? ??? ????? ???????????; GENUG or not GENUG, ?????? ?? ??????? ????. ?., ??????????, 1994, ?. 173-186.
??????? ????????? ????????????. II ?. ?., 1970.
?????????, ?., ?????????????? ?????????????? ????????; ?., ??????, 1952.
??????, ?.,????????? ???????????? ????????; ?., ??????, 1961.
???????, ?., ???????????? ?????? ?? ????; ?.-?., ????????? ??????????, 1976.
??????, ?., ??????? ??????????? ????????; ?., ??????????????? ??????????? ????????????, 1935.
????-?????????, ?., ??????????? ???????????????; ?., ??????, 1984.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|