Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Makine Mühendisliği ( Doktora) > TEZ ÇALIŞMASI 3
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 3 Üçüncü düzey MKM 813 Zorunlu 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Tüm dersleri tamamlanmış olmak ve tez döneminde olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUNİSE DİDEM DEMİRBAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğretim Elemanları
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Öğretim Elemanları
Dersin veriliş şekli Danışman ile yüzyüze
Dersin amacı Tez konusunda uzmanlık konularını öğretmek
Dersin tanımı Tez konusu ile alakalı detay konuları içeren bir derstir.

Dersin içeriği
1- ders içeriği
2- ders içeriği
3- ders içeriği
4- ders içeriği
5- ders içeriği
6- ders içeriği
7- ders içeriği
8- ders içeriği
9- ders içeriği
10- ders içeriği
11- ders içeriği
12- ders içeriği
13- ders içeriği
14- ders içeriği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çıktı
2- Çıktı
3- Çıktı
4- Çıktı
5- Çıktı
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 14 5 70
Sunum / Seminer hazırlama 14 5 70
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 20 20
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 5 70
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 5 70
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 5 70
Yarıyıl sonu sınavı 14 7 98
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     628
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar