Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (y.l.) > UYGULAMALI BİYOMEKANİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UYGULAMALI BİYOMEKANİK İkinci düzey BMM 508 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --- ---
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ GÜLŞEN AKDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Gülşen AKDOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -- -- --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, aktif katılımlı, sunumlar, ve materyaller destekli teorik
Dersin amacı Biyomekanik konusunda uygulamaya yönelik çalışmalarda bulunmak
Dersin tanımı Biyomekanik konusunda uygulamaya yönelik çalışmalarda bulunmak

Dersin içeriği
1- Biyomekanik uygulamalar ve Statik, Dinamik, Akışkanlar, ilişkilerine giriş
2- Biyomekanik ve disiplinler arası ilişkileri
3- Mühendislik mekaniğinin insan kas-iskelet sistemine uygulanma yöntemleri.
4- Klinik, ortopedik, rehabilitasyon uygulama örnekleri
5- Biyomekanik prensipleri ve uygulamaları,
6- Ortopedik İmplat Biyomekaniği,
7- Ara Sınav
8- Dental İmplant Biyomekaniği
9- Doku Biyomekaniği
10- Yürüyüş analizi,
11- Sporcu biyomekaniği
12- Kinesioloji,
13- Biyomalzemeler
14- Biyomalzemelrin Biyomekanik uygulama problemleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Genel Mekanik ve Biyomekanik ilişkisinin kavranması
2- Biyomekanik bilimi ile çözüm bulan problemler
3- Mühendisliğin araç olarak kullanılıp, canlı sistemlerle ilgili problemlerin çözüm yollarının aranması.
4- Disiplinler arası çalışmanın gerekliliğinin kavranması
5- - - -
6- - - -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanerlerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 5 4 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 1 30
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1) Biyomedikal Mühendisliğin Temelleri, 2014 2) Kas-İskelet Sistemi Biyomekaniği, İ. D. AKÇALI, M. GÜLŞEN, K. ÜN, Adana, 2009, 2 Cilt
Yardımcı Kaynaklar 1) Biomechanics Principles and Applications, Edited By Daniel J. Schneck, Joseph D. Bronzino, 2003 2) Sports Biomechanics, Roger Bartlett, 1997 3) Dental Biomechanics, Edited Arturo N. Natali, 2003

Ders ile ilgili dosyalar