Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ET MUAYENESİ |
Üçüncü düzey |
VBH 532 |
|
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Mezbahaların sınıflandırılması ve tanıtımı, antemortem muayene ve önemi, kesim teknolojisi, postmortem muayene bulguları ve etler hakkında karar ile ilgili bilgi vermek amaçlanmaktadır
|
Dersin tanımı
|
Et hijyen tanımı, etlerden kaynaklanan sağlık riskleri, et muayenesi ve riskli etler hakkında verilecek kararlara ilişkin bilgi verilen bir derstir.
|
1- |
Et Muayenesin amacı, tarihçesi ve mezbaha bilgisi
|
2- |
Mezbahaların sınıflandırılması ve tanıtımı
|
3- |
Kasaplık hayvanların sınıflandırılması
|
4- |
Kasaplık hayvanların nakli
|
5- |
Antemortem muayene ve önemi
|
6- |
Kesim teknolojisi
|
7- |
Postmortem Muayene
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Kasaplık hayvanlarda görülen fizyolojik ve patolojik değişiklikler
|
10- |
Kasaplık hayvanlarda görülen bakteriyel hastalıklar I
|
11- |
Kasaplık hayvanlarda görülen bakteriyel hastalıklar II
|
12- |
Kasaplık hayvanlarda görülen viral hastalıklar
|
13- |
Kasaplık hayvanlarda görülen metabolik hastalıklar
|
14- |
Kasaplık hayvanlarda görülen paraziter hastalıklar
|
15- |
Kasaplık hayvanlarda görülen protozooner hastalıklar
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mezbahaların sınıflandırılması ve tanıtımı
|
2- |
antemortem muayene ve önemi
|
3- |
kesim teknolojisi
|
4- |
postmortem muayene bulguları
|
5- |
etler hakkında karar
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
4- |
Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
2
|
3
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
1
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
11
|
2
|
22
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Et Muayenesi ve Et Ürünleri Teknolojisi, Arslan, A., Medipress, 2013
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Mezbaha Bilgisi, İnal, T., Nazlı, B., Saray Medikal Yayıncılık, 1997 Et Bilimi ve Teknolojisi, Dinçer, B., A.Ü. Veteriner Fak. Ders Notları, 1997 Et Muayenesi, Tezcan, İ., Yurtyeri, A., A.Ü. Veteriner Fak. Ders Notları, 1995.
|
|