Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > ET MUAYENESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ET MUAYENESİ Birinci düzey VBH 532 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Mezbahaların sınıflandırılması ve tanıtımı, antemortem muayene ve önemi, kesim teknolojisi, postmortem muayene bulguları ve etler hakkında karar ile ilgili bilgi vermek amaçlanmaktadır
Dersin tanımı Et hijyen tanımı, etlerden kaynaklanan sağlık riskleri, et muayenesi ve riskli etler hakkında verilecek kararlara ilişkin bilgi verilen bir derstir.

Dersin içeriği
1- Et Muayenesin amacı, tarihçesi ve mezbaha bilgisi
2- Mezbahaların sınıflandırılması ve tanıtımı
3- Kasaplık hayvanların sınıflandırılması
4- Kasaplık hayvanların nakli
5- Antemortem muayene ve önemi
6- Kesim teknolojisi
7- Postmortem Muayene
8- Ara sınav
9- Kasaplık hayvanlarda görülen fizyolojik ve patolojik değişiklikler
10- Kasaplık hayvanlarda görülen bakteriyel hastalıklar I
11- Kasaplık hayvanlarda görülen bakteriyel hastalıklar II
12- Kasaplık hayvanlarda görülen viral hastalıklar
13- Kasaplık hayvanlarda görülen metabolik hastalıklar
14- Kasaplık hayvanlarda görülen paraziter hastalıklar
15- Kasaplık hayvanlarda görülen protozooner hastalıklar
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mezbahaların sınıflandırılması ve tanıtımı
2- antemortem muayene ve önemi
3- kesim teknolojisi
4- postmortem muayene bulguları
5- etler hakkında karar
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 11 2 22
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Et Muayenesi ve Et Ürünleri Teknolojisi, Arslan, A., Medipress, 2013
Yardımcı Kaynaklar Mezbaha Bilgisi, İnal, T., Nazlı, B., Saray Medikal Yayıncılık, 1997 Et Bilimi ve Teknolojisi, Dinçer, B., A.Ü. Veteriner Fak. Ders Notları, 1997 Et Muayenesi, Tezcan, İ., Yurtyeri, A., A.Ü. Veteriner Fak. Ders Notları, 1995.

Ders ile ilgili dosyalar