Ön koşul dersleri
|
Tercihen Nörobiyoloji/Nörofizyoloji dersi almış olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULKADİR TAŞDEMİR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULKADİR TAŞDEMİR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
* Nörodejeneratif hastalıkların ana sınıflandırmalarının sunumunu ve klinik seyrini tanımlamak
* Patolojik bozukluğun hastalığa özgü nöroanatomik bölgelerini tanımlamak,
* Ortak ve hastalığa özgü patolojik süreçlerle ilgili önerilen hipotezleri tartışmak nöron ölümünün değişken biyokimyasal ve moleküler basamaklarını açıklamak,
* Yönetimde terapötik müdahaleye yönelik geçmiş, mevcut ve gelecekteki stratejileri tartışmak,
* Nörodejeneratif hastalıkların önlenmesi ve tedavisi konusunda bilgi sahibi olmak,
* Mevcut ve geleceğe yön veren kapsayıcı soruları ve tartışmaları belirlemek bu alanda araştırma yapmak.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, öğrencilere çok çeşitli nörodejeneratif hastalıklar ve hastalık süreçlerinin klinik özellikleri ve patogenezine ilişkin anlayışımızdaki ilerlemeleri tanıyacaktır. Öğrenciler, bu hastalıklarda görülen nöronal fonksiyon bozukluğuna ve ölüme yol açan hücre ölümü yollarındaki adımları ve önerilen patolojik süreçlere ilişkin orijinal araştırma makalelerini analiz edeceklerdir.
|
1- |
Giriş, Genel Bakış, Tarihsel Perspektif
|
2- |
Nörodejeneratif hastalıklar, tanım ve giriş
|
3- |
Alzheimer ve patolojileri
|
4- |
Alzheimer ve patolojileri
|
5- |
ALS ve patolojileri
|
6- |
Huntington ve patolojileri
|
7- |
Parkinson ve patolojileri
|
8- |
Parkinson ve patolojileri
|
9- |
SMA patolojileri
|
10- |
Epilepsiye Giriş
|
11- |
Epilepsi ve Patolojileri
|
12- |
Epileptik Mekanizmalar
|
13- |
Epilepsi ve ECoG
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Nörodejeneratif hastalığı tanımlar.
|
2- |
Nörodejeneratif hastalık çeşitlerini bilir.
|
3- |
Alzheimer ve patolojilerini bilir.
|
4- |
Parkinsonu ve patolojilerini bilir.
|
5- |
ALS ve patolojilerini bilir.
|
6- |
SMA, Huntingtonu ve patolojilerini bilir.
|
7- |
Epilepsi ve patolojilerini bilir.
|
8- |
ECoG hakkında bilgi sahibi olur.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
3
|
21
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
5
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
7
|
4
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
65
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
7
|
35
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Meyer J.S., QUENZER L.F.,Psycopharmacology, Drugs, the Brain, and Behavior. Sinauer Associates, USA, 2005.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|