Ön koşul dersleri
|
Tercihen Nörobiyoloji/Nörofizyoloji dersi almış olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULKADİR TAŞDEMİR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULKADİR TAŞDEMİR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
* Nörodejeneratif hastalıkların ana sınıflandırmalarının sunumunu ve klinik seyrini tanımlamak
* Patolojik bozukluğun hastalığa özgü nöroanatomik bölgelerini tanımlamak,
* Ortak ve hastalığa özgü patolojik süreçlerle ilgili önerilen hipotezleri tartışmak nöron ölümünün değişken biyokimyasal ve moleküler basamaklarını açıklamak,
* Yönetimde terapötik müdahaleye yönelik geçmiş, mevcut ve gelecekteki stratejileri tartışmak,
* Nörodejeneratif hastalıkların önlenmesi ve tedavisi konusunda bilgi sahibi olmak,
* Mevcut ve geleceğe yön veren kapsayıcı soruları ve tartışmaları belirlemek bu alanda araştırma yapmak.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, öğrencilere çok çeşitli nörodejeneratif hastalıklar ve hastalık süreçlerinin klinik özellikleri ve patogenezine ilişkin anlayışımızdaki ilerlemeleri tanıyacaktır. Öğrenciler, bu hastalıklarda görülen nöronal fonksiyon bozukluğuna ve ölüme yol açan hücre ölümü yollarındaki adımları ve önerilen patolojik süreçlere ilişkin orijinal araştırma makalelerini analiz edeceklerdir.
|
1- |
Giriş, Genel Bakış, Tarihsel Perspektif
|
2- |
Nörodejeneratif hastalıklar, tanım ve giriş
|
3- |
Alzheimer ve patolojileri
|
4- |
Alzheimer ve patolojileri
|
5- |
ALS ve patolojileri
|
6- |
Huntington ve patolojileri
|
7- |
Parkinson ve patolojileri
|
8- |
Parkinson ve patolojileri
|
9- |
SMA patolojileri
|
10- |
Epilepsiye Giriş
|
11- |
Epilepsi ve Patolojileri
|
12- |
Epileptik Mekanizmalar
|
13- |
Epilepsi ve ECoG
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Nörodejeneratif hastalığı tanımlar.
|
2- |
Nörodejeneratif hastalık çeşitlerini bilir.
|
3- |
Alzheimer ve patolojilerini bilir.
|
4- |
Parkinsonu ve patolojilerini bilir.
|
5- |
ALS ve patolojilerini bilir.
|
6- |
SMA, Huntingtonu ve patolojilerini bilir.
|
7- |
Epilepsi ve patolojilerini bilir.
|
8- |
ECoG hakkında bilgi sahibi olur.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
3
|
21
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
5
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
7
|
4
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
65
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
7
|
35
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Meyer J.S., QUENZER L.F.,Psycopharmacology, Drugs, the Brain, and Behavior. Sinauer Associates, USA, 2005.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Guyton, AC., Hall JE., 2007. Tıbbi Fizyoloji. 11. basım (Guyton Textbook of Medical Physiology. Türkçe Çevirisi) Nobel Yayınevi.
|
|