Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > MİKOBAKTERİYOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MİKOBAKTERİYOLOJİ İkinci düzey MİK 608 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. CEM ARTAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYŞE NEDRET KOÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Sunum ve Laboratuvar uygulama
Dersin amacı Mikobakteriyoloji alanındaki bilgiler öğretilecektir
Dersin tanımı Tıbbi Mikobakteriyoloji

Dersin içeriği
1- Mikobakterilerin isimlendirmesi ve sınıflandırılması /uygulama:Mikobakterilerin morfolojisinin incelenmesi
2- Mycobacterium tuberculosis morfolojisi ve üreme özellikleri //uygulama:Mikobakterilerin morfolojisinin incelenmesi
3- Hücre yapısı ve antijenleri / /Uygulama: Besiyerlerinin hazırlanması
4- Mikobakterilerin patogenezi. virulans faktörleri ve immunolojisi Uygulama: Boya hazırlanması
5- Mikobakterilerin Klinik önemi /Uygulama:
6- ARA SINAV
7- Laboratuvar tanısı: Örneklerin işlenmesi/Uygulama:Örneklerin işlenmesi
8- Laboratuvar tanısı: asit baz boyama yöntemleri/Uygulama: Mikobakterilerin boyalı incelenmesi
9- Laboratuvar tanısı:kültür/Uygulama:Mikobakterilerin kültürel incelenmesi
10- Laboratuvar tanısı:identifikasyon/Uygulama:Mikobakterilerin tanımlama yöntemleri
11- Laboratuvar tanısı: Moleküler yöntemler/Uygulama:Mantarların moleküler incelenmesi
12- Laboratuvar tanısı: Antimikobakteryel ajanlar ve Antimikobakteryel duyarlılık yöntemleri/ uygulama: Antimikobakteryel duyarlılık yöntemleri
13- Mycobacterium tuberculosis dışı Mikobakterilerin Uygulama: Mycobacterium tuberculosis dışı Mikobakterilerin tanımlama yöntemleri
14- Mycobacterium tuberculosis dışı Mikobakterilerin Uygulama:Mycobacterium tuberculosis dışı Mikobakterilerin tanımlama yöntemleri
15- Mycobacterium Lebrae Uygulama:Mikobakterilerin tanımlama yöntemleri
16- Actinomycetes /uygulama:Actinomycetes ve Nocardia için boyama ve kültür
17- Nocardia/uygulama:Actinomycetes ve Nocardia için boyama ve kültür
18- Epidemiyolojisi/ uygulama: Sonuçların yorumlanması ve epidemiyolojik araştırma
19- Korunma ve tedavisi/ uygulama: Antimikobakteryel duyarlılık yöntemlerin sonuçların yorumlanması ve epidemiyolojik araştırma
20- FİNAL

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mikobakterilerin isimlendirmesi ve sınıflandırılmasını açıklayabilecek
2- Mycobacterium tuberculosis morfolojisi, hücre yapısı, antijenleri ve üreme özellikleri öğrenecek, açıklayabilecek ve uyguluyabilecek
3- Mikobakterilerin patogenezi. virulans faktörleri ve immunolojisini açıklayabilecek
4- Mikobakterilerin Klinik önemini açıklayabilecek ve yorumluyabilecek
5- Mikobakterilerin Laboratuvar tanısı: Örneklerin işlenmesi, boyama, kültür, tanımlama Antimikobakteryel duyarlılık yöntemleri ve moleküler yöntemleri uygulayabilecek, açıklayabilecek ve yorumluyabilecek
6- Mycobacterium tuberculosis dışı Mikobakterileri açıklayabilecek ve tanımlamayı uygulayabilecek
7- Mycobacterium Lebrae Uygulama:Mikobakterilerin tanımlama yöntemleri
8- Actinomycetes türlerini açıklayabilecek ve Actinomycetes ve Nocardia için boyama ve kültür uygulayabilecek
9- Nocardia türlerini açıklayabilecek ve Nocardia için boyama ve kültür uygulayabilecek
10- Mikobakterilerin epidemiyolojisi ve Korunma ve tedavisini açıklayabilecek

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Temel ve Klinik Mikrobiyoloji. Editör: Prof. Dr. Şemsettin USTAÇELEBİ, Atlas Kitap evi, S.1339,1999. Hazen KC, Howell SA (eds), Manual of ClinicalMicrobiology. 9th ed. ASM Press, Washington 2011; p. 1762
Yardımcı Kaynaklar KLİNİK MİKROBİYOLOJİ YÖNTEMLERİ EL KİTABI. Garcia Cilt I-II-III. Çeviri Editörleri: Prof. Dr. Ahmet Başustaoğlu Prof. Dr. Şinasi T. Yıldıran. Hazen KC, Howell SA (eds), Manual of ClinicalMicrobiology. 9th ed. ASM Press, Washington 2011; p. 1762 Yardımcı Kaynaklar Isenberg HD(ed): Essential procedures for clinical Microbiology, ASM Press 1998, Merz WG, Hay RJ (eds). Medical mycology Topley Wilson’s Microbiology and Microbiol Infections(10th). ASM Press.2005. p.43-68.

Ders ile ilgili dosyalar