Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MİKOBAKTERİYOLOJİ |
İkinci düzey |
MİK 608 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. CEM ARTAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. AYŞE NEDRET KOÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Sunum ve Laboratuvar uygulama
|
Dersin amacı
|
Mikobakteriyoloji alanındaki bilgiler öğretilecektir
|
Dersin tanımı
|
Tıbbi Mikobakteriyoloji
|
1- |
Mikobakterilerin isimlendirmesi ve sınıflandırılması /uygulama:Mikobakterilerin morfolojisinin incelenmesi
|
2- |
Mycobacterium tuberculosis morfolojisi ve üreme özellikleri //uygulama:Mikobakterilerin morfolojisinin incelenmesi
|
3- |
Hücre yapısı ve antijenleri / /Uygulama: Besiyerlerinin hazırlanması
|
4- |
Mikobakterilerin patogenezi. virulans faktörleri ve immunolojisi Uygulama: Boya hazırlanması
|
5- |
Mikobakterilerin Klinik önemi /Uygulama:
|
6- |
ARA SINAV
|
7- |
Laboratuvar tanısı: Örneklerin işlenmesi/Uygulama:Örneklerin işlenmesi
|
8- |
Laboratuvar tanısı: asit baz boyama yöntemleri/Uygulama: Mikobakterilerin boyalı incelenmesi
|
9- |
Laboratuvar tanısı:kültür/Uygulama:Mikobakterilerin kültürel incelenmesi
|
10- |
Laboratuvar tanısı:identifikasyon/Uygulama:Mikobakterilerin tanımlama yöntemleri
|
11- |
Laboratuvar tanısı: Moleküler yöntemler/Uygulama:Mantarların moleküler incelenmesi
|
12- |
Laboratuvar tanısı: Antimikobakteryel ajanlar ve Antimikobakteryel duyarlılık yöntemleri/ uygulama: Antimikobakteryel duyarlılık yöntemleri
|
13- |
Mycobacterium tuberculosis dışı Mikobakterilerin Uygulama: Mycobacterium tuberculosis dışı Mikobakterilerin tanımlama yöntemleri
|
14- |
Mycobacterium tuberculosis dışı Mikobakterilerin Uygulama:Mycobacterium tuberculosis dışı Mikobakterilerin tanımlama yöntemleri
|
15- |
Mycobacterium Lebrae Uygulama:Mikobakterilerin tanımlama yöntemleri
|
16- |
Actinomycetes /uygulama:Actinomycetes ve Nocardia için boyama ve kültür
|
17- |
Nocardia/uygulama:Actinomycetes ve Nocardia için boyama ve kültür
|
18- |
Epidemiyolojisi/ uygulama: Sonuçların yorumlanması ve epidemiyolojik araştırma
|
19- |
Korunma ve tedavisi/ uygulama: Antimikobakteryel duyarlılık yöntemlerin sonuçların yorumlanması ve epidemiyolojik araştırma
|
20- |
FİNAL
|
1- |
Mikobakterilerin isimlendirmesi ve sınıflandırılmasını açıklayabilecek
|
2- |
Mycobacterium tuberculosis morfolojisi, hücre yapısı, antijenleri ve üreme özellikleri öğrenecek, açıklayabilecek ve uyguluyabilecek
|
3- |
Mikobakterilerin patogenezi. virulans faktörleri ve immunolojisini açıklayabilecek
|
4- |
Mikobakterilerin Klinik önemini açıklayabilecek ve yorumluyabilecek
|
5- |
Mikobakterilerin Laboratuvar tanısı: Örneklerin işlenmesi, boyama, kültür, tanımlama Antimikobakteryel duyarlılık yöntemleri ve moleküler yöntemleri uygulayabilecek, açıklayabilecek ve yorumluyabilecek
|
6- |
Mycobacterium tuberculosis dışı Mikobakterileri açıklayabilecek ve tanımlamayı uygulayabilecek
|
7- |
Mycobacterium Lebrae Uygulama:Mikobakterilerin tanımlama yöntemleri
|
8- |
Actinomycetes türlerini açıklayabilecek ve Actinomycetes ve Nocardia için boyama ve kültür uygulayabilecek
|
9- |
Nocardia türlerini açıklayabilecek ve Nocardia için boyama ve kültür uygulayabilecek
|
10- |
Mikobakterilerin epidemiyolojisi ve Korunma ve tedavisini açıklayabilecek
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
|
|
2- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
|
|
4- |
Bilimsel bakışa sahip olmak
|
|
5- |
İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
|
|
7- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip etmek
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
|
|
12- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
|
|
13- |
Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Temel ve Klinik Mikrobiyoloji. Editör: Prof. Dr. Şemsettin USTAÇELEBİ, Atlas Kitap evi, S.1339,1999.
Hazen KC, Howell SA (eds), Manual of ClinicalMicrobiology. 9th ed. ASM Press, Washington 2011; p. 1762
|
Yardımcı Kaynaklar
|
KLİNİK MİKROBİYOLOJİ YÖNTEMLERİ EL KİTABI. Garcia Cilt I-II-III. Çeviri Editörleri: Prof. Dr. Ahmet Başustaoğlu Prof. Dr. Şinasi T. Yıldıran. Hazen KC, Howell SA (eds), Manual of ClinicalMicrobiology. 9th ed. ASM Press, Washington 2011; p. 1762
Yardımcı Kaynaklar Isenberg HD(ed): Essential procedures for clinical Microbiology, ASM Press 1998, Merz WG, Hay RJ (eds). Medical mycology Topley Wilson’s Microbiology and Microbiol Infections(10th). ASM Press.2005. p.43-68.
|
|