Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MİKOBAKTERİYOLOJİ |
Üçüncü düzey |
MİK 608 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. CEM ARTAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. AYŞE NEDRET KOÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Sunum ve Laboratuvar uygulama
|
Dersin amacı
|
Mikobakteriyoloji alanındaki bilgiler öğretilecektir
|
Dersin tanımı
|
Tıbbi Mikobakteriyoloji
|
1- |
Mikobakterilerin isimlendirmesi ve sınıflandırılması /uygulama:Mikobakterilerin morfolojisinin incelenmesi
|
2- |
Mycobacterium tuberculosis morfolojisi ve üreme özellikleri //uygulama:Mikobakterilerin morfolojisinin incelenmesi
|
3- |
Hücre yapısı ve antijenleri / /Uygulama: Besiyerlerinin hazırlanması
|
4- |
Mikobakterilerin patogenezi. virulans faktörleri ve immunolojisi Uygulama: Boya hazırlanması
|
5- |
Mikobakterilerin Klinik önemi /Uygulama:
|
6- |
ARA SINAV
|
7- |
Laboratuvar tanısı: Örneklerin işlenmesi/Uygulama:Örneklerin işlenmesi
|
8- |
Laboratuvar tanısı: asit baz boyama yöntemleri/Uygulama: Mikobakterilerin boyalı incelenmesi
|
9- |
Laboratuvar tanısı:kültür/Uygulama:Mikobakterilerin kültürel incelenmesi
|
10- |
Laboratuvar tanısı:identifikasyon/Uygulama:Mikobakterilerin tanımlama yöntemleri
|
11- |
Laboratuvar tanısı: Moleküler yöntemler/Uygulama:Mantarların moleküler incelenmesi
|
12- |
Laboratuvar tanısı: Antimikobakteryel ajanlar ve Antimikobakteryel duyarlılık yöntemleri/ uygulama: Antimikobakteryel duyarlılık yöntemleri
|
13- |
Mycobacterium tuberculosis dışı Mikobakterilerin Uygulama: Mycobacterium tuberculosis dışı Mikobakterilerin tanımlama yöntemleri
|
14- |
Mycobacterium tuberculosis dışı Mikobakterilerin Uygulama:Mycobacterium tuberculosis dışı Mikobakterilerin tanımlama yöntemleri
|
15- |
Mycobacterium Lebrae Uygulama:Mikobakterilerin tanımlama yöntemleri
|
16- |
Actinomycetes /uygulama:Actinomycetes ve Nocardia için boyama ve kültür
|
17- |
Nocardia/uygulama:Actinomycetes ve Nocardia için boyama ve kültür
|
18- |
Epidemiyolojisi/ uygulama: Sonuçların yorumlanması ve epidemiyolojik araştırma
|
19- |
Korunma ve tedavisi/ uygulama: Antimikobakteryel duyarlılık yöntemlerin sonuçların yorumlanması ve epidemiyolojik araştırma
|
20- |
FİNAL
|
1- |
Mikobakterilerin isimlendirmesi ve sınıflandırılmasını açıklayabilecek
|
2- |
Mycobacterium tuberculosis morfolojisi, hücre yapısı, antijenleri ve üreme özellikleri öğrenecek, açıklayabilecek ve uyguluyabilecek
|
3- |
Mikobakterilerin patogenezi. virulans faktörleri ve immunolojisini açıklayabilecek
|
4- |
Mikobakterilerin Klinik önemini açıklayabilecek ve yorumluyabilecek
|
5- |
Mikobakterilerin Laboratuvar tanısı: Örneklerin işlenmesi, boyama, kültür, tanımlama Antimikobakteryel duyarlılık yöntemleri ve moleküler yöntemleri uygulayabilecek, açıklayabilecek ve yorumluyabilecek
|
6- |
Mycobacterium tuberculosis dışı Mikobakterileri açıklayabilecek ve tanımlamayı uygulayabilecek
|
7- |
Mycobacterium Lebrae Uygulama:Mikobakterilerin tanımlama yöntemleri
|
8- |
Actinomycetes türlerini açıklayabilecek ve Actinomycetes ve Nocardia için boyama ve kültür uygulayabilecek
|
9- |
Nocardia türlerini açıklayabilecek ve Nocardia için boyama ve kültür uygulayabilecek
|
10- |
Mikobakterilerin epidemiyolojisi ve Korunma ve tedavisini açıklayabilecek
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
|
|
2- |
Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
3- |
Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
|
|
5- |
Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
|
|
6- |
Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
|
|
9- |
Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
|
|
10- |
Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
|
|
11- |
Genel etik kurallarına uygun davranır.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Temel ve Klinik Mikrobiyoloji. Editör: Prof. Dr. Şemsettin USTAÇELEBİ, Atlas Kitap evi, S.1339,1999.
Hazen KC, Howell SA (eds), Manual of ClinicalMicrobiology. 9th ed. ASM Press, Washington 2011; p. 1762
|
Yardımcı Kaynaklar
|
KLİNİK MİKROBİYOLOJİ YÖNTEMLERİ EL KİTABI. Garcia Cilt I-II-III. Çeviri Editörleri: Prof. Dr. Ahmet Başustaoğlu Prof. Dr. Şinasi T. Yıldıran. Hazen KC, Howell SA (eds), Manual of ClinicalMicrobiology. 9th ed. ASM Press, Washington 2011; p. 1762
Yardımcı Kaynaklar Isenberg HD(ed): Essential procedures for clinical Microbiology, ASM Press 1998, Merz WG, Hay RJ (eds). Medical mycology Topley Wilson’s Microbiology and Microbiol Infections(10th). ASM Press.2005. p.43-68.
|
|