Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (doktora) > ARAŞTIRMA METODLARI VE YAYIN ETİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARAŞTIRMA METODLARI VE YAYIN ETİĞİ Üçüncü düzey KİM 602 Zorunlu 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HALİME GÜZİN ASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Fen Fakültesi Kimya Bölümü bütün öğretim elemanları
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Etik ihlalinin önüne geçmek
Dersin tanımı Bilim insanlarının görev ve sorumlulukları, bilimsel araştırmada etik nedir? ne değildir? etik dışı davranışların nedenleri, etik dışı davranışta neler yapılabilir ve nasıl en aza indirilebilir? ülkemizde karşılaşılan etik dışı davranışlar.

Dersin içeriği
1- bilimsel araştırmanın doğası
2- bilim insanlarının sorumlulukları
3- bilim kurumlarının sorumlulukları
4- bilimde etik dışı davranış
5- sahtecilik, saptırmaca yada aldatmaca
6- uydurmacılık ve aşırmacılık
7- arasınav
8- etik dışı davranışların nedenleri
9- bilimsel araştırmada yapılması gerekenler
10- araştırmada varsayım ve tasarım
11- araştırma verilerinin analizi ve bilimsel bilginin yayına dönüştürülmesi
12- bilimsel yayınlarda kaynak gösterme ve teşekkür
13- araştırma verilerinin arşivlenmesi
14- bilimsel bilginin tanıtımı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- bilimsel yazım nedir
2- bilimsel makale nasıl hazırlanır
3- kısa özet nasıl hazırlanır
4- tartışma nasıl yazılır
5- bilimsel makalede ahlak, haklar ve izinler
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 6 78
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 7 35
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 8 24
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bilimsel araştırmada etik ve sorunları TUBA
Yardımcı Kaynaklar Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır? Robert A. Day

Ders ile ilgili dosyalar