Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Hayvan Bes.ve Bes.has.(doktora) > BOŞALTIM FİZYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BOŞALTIM FİZYOLOJİSİ Üçüncü düzey FZY 523 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ERCAN BABUR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. Nurcan Dursun
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Haftada iki saat teorik anlatım,power point sunumlar,CD izlenmesi,her dersin sonunda soru-cevap şeklinde tartışma,yarı yıl sonu ödev sunumları
Dersin amacı Böbreklerin yapı ve işlevlerini , idrar oluşumunu, vücut sıvılarının hacim -ozmolarite ve elektrolit dengesi ile asit-baz dengesinin düzenlenmesini kavramak,böbrek fonksiyon testlei, diüretikler ve miksiyon olayı hakkında bilgi beceri kazanmak
Dersin tanımı Böbreklerin yapı ve işlevlerini , idrar oluşumunu, vücut sıvılarının hacim -ozmolarite ve elektrolit dengesi ile asit-baz dengesinin düzenlenmesini kavramak,böbrek fonksiyon testlei, diüretikler ve miksiyon olayı hakkında bilgi ve beceri kazandırmak

Dersin içeriği
1- Vücut sıvı kompartmanları
2- Böbreklerin fizyoanatomisi
3- Böbrek kan akımı
4- Glomerüler filtrasyon ve kontrolü
5- Tübüllerde geri emilim olayları
6- İdrarın konsantrasyon-dilüsyon mekanizmaları
7- İdrarı yoğunlaştırma mekanizması bozuklukları
8- Extraselüler sıvı hacmi ve ozmolaritenin kontrolü
9- Sodium ve potasium konsantrasyonunun kontrolü
10- Kalsiyum, fosfat, magnezyum iyon konst. kontrolü
11- Hidrojen iyon konsantrasyonunun kontrolü, asit-baz dengesi
12- Asit-baz dengesi bozuklukları ve düzenlenmesi
13- Miksiyon olayı ve Diüretkler ve böbrek hastalıkları
14- Ödevlerin sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Böbreklerin yapı ve işlevlerini , idrar oluşumunu, vücut sıvılarının hacim -ozmolarite ve elektrolit dengesi ile asit-baz dengesinin düzenlenmesini açıklayabilir, tartışabilir
2- böbrek fonksiyon testlei, diüretikler ve miksiyon olayı hakkında yorum yapabilir
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 14 14
Sunum / Seminer hazırlama 2 14 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 14 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 28 28
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tıbbi Fizyoloji ( A.Guyton ), İnsan Fizyolojisi ( Ganong ), The cell physiology, Principles of Physiology (R.Berne, M. Levy,Walf Publishing Ltd.,1990), Human Physiology (A. Vander, J. Sherman, D. Luciano, Mc Graw Hill Inc.)
Yardımcı Kaynaklar Web sitesi kaynakları,

Ders ile ilgili dosyalar