Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İktisat (doktora İng.) > ANABİLİM DALI SEMİNERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ Üçüncü düzey İKT 512 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HALİL ALTINTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HAYRİYE ATİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik ve uygulamalı
Dersin amacı Bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak belli bir konuda araştırma yapma, yazma ve sunma tekniklerini geliştirmektir.
Dersin tanımı Bilimsel araştırma yöntemleri uygulamalı olarak ele alınır.

Dersin içeriği
1- Seminer çalışması ve konu seçimi
2- Seminer çalışması sürecinde makale analizi-I
3- Seminer çalışması sürecinde makale analizi-II
4- Seminer çalışması sürecinde makale analizi-III
5- Seminer çalışması sürecinde makale analizi-IV
6- Taslak Planın Hazırlanması
7- Taslak Planın Sunulması-I
8- Taslak Planın Sunulması-II
9- Ön raporun hazırlanması
10- Ön raporun sunulması
11- Seminer çalışmasının nihai yazımı
12- Seminer çalışmalarının sunumu-I
13- Seminer çalışmalarının sunumu-II
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler yazarak düşünme becerisi edinir.
2- Öğrenciler belli bir konuda bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak rapor hazırlayabilir.
3- Bilimsel etik kuralları çerçevesinde araştırma yapabilir.
4- Sunum yapma teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
5- Yüksek lisans tezi yazmak için ön bilgi sahibi olur.
6- Bilimsel çalışmanın aşamaları hakkında bilgi sahibi olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ekonomik sorunlara iktisat teorileri ışığında çözümler üretebilmek
2- Yerel, ulusal ve uluslar arası düzeyde ekonomik gelişmeleri takip edebilmek
3- İktisat anabilim dalını oluşturan İktisat Teorisi, İktisat Politikası, İktisadi Gelişme ve Uluslar arası İktisat bilim dallarında uzmanlık bilgisine sahip olmak
4- Ekonomik sorunları matematiksel, istatistiksel ve ekonometrik modellere dönüştürebilmek
5- Matematiksel, istatistiksel ve ekonometrik yöntemleri, iktisadi problemleri çözüme kavuşturabilmek amacıyla kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
6- İktisat literatürünü İngilizce olarak takip edebilmek, iktisadi araştırmaları İngilizce yazabilmek ve sunabilmek
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yıldız, R. ve Yıldırım, E., “Soru Cevap Tekniğiyle Tez Yazma, Makale Hazırlama ve Yayınlama Klavuzu”, Geliştirilmiş 3. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara 2010.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar