Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > İnşaat Mühendisliği (yl. Yabanci Dil) > İLERİ NÜMERİK ANALİZ -I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ NÜMERİK ANALİZ -I İkinci düzey MAT 527 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör Doç. Dr. Bağdagül Kartal Erdoğan
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Bağdagül Kartal Erdoğan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Hata türleri, denklemin köklerine yaklaşım yöntemlerini vermek
Dersin tanımı Hata türleri, Hata birikimi, kararlılık, kararsızlık, Taylor serileri, Taylor serileri ile yaklaşım, Denklemlerin kökleri, Bisection(yarılama) yöntemi, Newton-Raphson Yöntemi, Secant(Kiriş) yöntemi, Regula-Falsi Yöntemi

Dersin içeriği
1- Hata türleri
2- Hata birikimi, kararlılık, kararsızlık
3- Taylor serileri
4- Taylor serileri ile yaklaşım
5- Denklemlerin kökleri
6- Bisection(yarılama) yöntemi
7- Bisection(yarılama) yöntemi
8- Ara Sınav
9- Newton-Raphson yöntemi
10- Newton-Raphson yöntemi
11- Secant(Kiriş) yöntemi
12- Secant(Kiriş) yöntemi
13- Regula-Falsi Yöntemi
14- Regula-Falsi Yöntemi
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hata türlerini öğrenir.
2- Taylor serilerini öğrenir.
3- Taylor serileri ile yaklaşımı öğrenir.
4- Denklem köklerine yaklaşımı öğrenir.
5- Bisection (yarılama) yöntemini öğrenir.
6- Newton-Raphson yöntemini, Secant(Kiriş) yöntemini, Regula-Falsi Yöntemini öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 10 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 7 7
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 10 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     172
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İlgili kitap ve makaleler
Yardımcı Kaynaklar İlgili kitap ve makaleler

Ders ile ilgili dosyalar