Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Elektronörofizyoloji > TEMEL İSTATİSTİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMEL İSTATİSTİK Birinci düzey RPD 207 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EMRE TOPRAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi EMRE TOPRAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli -
Dersin amacı Bu dersin amacı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programında öğrenim gören rehber öğretmen adayları için istatistiksel yöntemleri uygulamalı olarak tanıtmaktır. Bu çerçevede betimsel ve yordayıcı istatistiksel analizlerin gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin tanımı İstatistik 1

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı. İstatistikle İlgili temel kavramlar.
2- Ki-kare testi nedir? Ki-kare testinin varsayımları nelerdir? Ki-kare testi hangi durumlarda kullanılır? Veri üzerinde testin uygulaması
3- İlişkisiz örneklemler için t testi nedir? İlişkisiz örneklemler için t testinin varsayımları nelerdir? İlişkisiz örneklemler için t testi hangi durumlarda kullanılır? Veri üzerinde testin uygulaması
4- İlişkili örneklemler için t testi nedir? İlişkili örneklemler için t testinin varsayımları nelerdir? İlişkili örneklemler için t testi hangi durumlarda kullanılır? Veri üzerinde testin uygulaması
5- Tek örneklem için t testi istatistiği nedir? Tek örneklem için t testi istatistiğinin varsayımları nelerdir? Tek örneklem için t testi istatistiği hangi durumlarda kullanılır? Veri üzerinde testin uygulaması
6- Varyans analizi (ANOVA) testi nedir? Varyans analizi (ANOVA) testinin varsayımları nelerdir? Varyans analizi (ANOVA) testi hangi durumlarda kullanılır? Veri üzerinde testin uygulaması
7- Rehber öğretmen adaylarının mesleki hayatlarında karşılaşabilecekleri örnek senaryolar üzerinden hangi testi neden kullanacakları hakkında teorik çalışmalar.
8- Ara sınav
9- Mann-Whitney-U testi nedir? Mann-Whitney-U testinin nelerdir? Mann-Whitney-U testi hangi durumlarda kullanılır? Veri üzerinde testin uygulaması
10- Wilcoxon işaretli sıralar testi nedir? Wilcoxon işaretli sıralar testinin varsayımları nelerdir? Wilcoxon işaretli sıralar testi hangi durumlarda kullanılır? Veri üzerinde testin uygulaması
11- Kruskal Wallis H testi nedir? Kruskal Wallis H testinin varsayımları nelerdir? Kruskal Wallis H testi hangi durumlarda kullanılır? Veri üzerinde testin uygulaması
12- Basit regresyon analizi nedir? Basit regresyon analizinin varsayımları nelerdir? Basit regresyon analizi hangi durumlarda kullanılır? Veri üzerinde testin uygulaması
13- Çoklu regresyon analizi nedir? Çoklu regresyon analizinin varsayımları nelerdir? Çoklu regresyon analizi hangi durumlarda kullanılır? Veri üzerinde testin uygulaması
14- Rehber öğretmen adaylarının mesleki hayatlarında karşılaşabilecekleri örnek senaryolar üzerinden hangi testi neden kullanacakları hakkında teorik çalışmalar.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Betimsel istatistik analizleri yapar.
2- Yordayıcı istatistik analizleri yapar.
3- Farklı grupların belirli bir değişkene ilişkin puan ortalamalarını karşılaştırarak, puan farklarının anlamlılığını yorumlar.
4- Bir grubun belirli bir değişkene ilişkin puan ortalamalarını karşılaştırarak, puan farklarının anlamlılığını yorumlar.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir. 6. 7.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Beynin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
4- Hekimin talimatı doğrultusunda, elektroensefalografi (EEG), elektronöromiyografi (ENMG), polisomnografi (PSG) gibi elektronörofizyolojik uygulamaları yapar.
5- İşlem süresince hastanın takibini yapar, hastanın durumuyla ilgili gözlemlediği olağan dışı durumları hekime bildirir.
6- İşlemler ve acil durumlar için gerekli cihaz, elektrot, malzeme ve ilaçları hazırlar.
7- İşlem öncesinde cihazların kalibrasyonunu yapar. Ortamın işlemler için uygunluğunu sağlar.
8- İşlem sonunda kullanılan cihaz ve malzemelerin temizlik ve bakımının yapılmasını sağlar.
9- Rutin, uyku sırasında ve video EEG monitorizasyonda EEG çekimlerinin teknik özellikleri ve önemi bilir.
10- Elektronöromiyografide temel kavramları bilir ve basit sinir iletim uygulamalarını yapar.
11- Uyarılmış potansiyel, İntraoperatif monitorizasyon ve polisomnograf incelemesinde temel kavramları bilir ve uygular.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı --------- Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem A Yayıncılık. ------------------ Can, A. (2017). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Pegem A Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  • Derse devam zorunluluğu yoktur. • Derse istediğiniz zaman girip, dersten istediğiniz zaman çıkabilirsiniz. • Derslerde yiyecek ve içecek tüketimi, ders işlenişini aksatmadığınız ve diğer öğrencileri rahatsız etmediğiniz sürece serbesttir. • Sınavlar uygulamalı olarak yapılmaktadır.