Ön koşul dersleri
|
Genetik
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MEHMET ARSLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Mehmet ARSLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Örgün eğitim (yüz yüze)
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı öğrencilere bitki büyüme ve gelişiminde genlerin rolü, genlerin kontrolünde embiryo oluşumu, çimlenme, ve farklılaşma ve organların oluşumunda bilgi kazandırmaktır
|
Dersin tanımı
|
Ders kapsamında gen ifadelerinin düzenlenmesi, bitki gelişiminde bitki hücrelerinin özellikleri, bitkilerde hücre bölünmesi, polarite, ve büyüme, apical meristem ve bitki bünyesinin gelişimi ve bitki gelişimini etkileyen biotic factörler ayrıntılı olarak işlenecektir
|
1- |
Bitki büyüme ve gelişiminin genetic esasları
|
2- |
Bitki genomlarının boyutları ve karmaşıklığı
|
3- |
Gen ifadelerinin düzenlenmesi
|
4- |
Gen ifadelerinin düzenlenmesi
|
5- |
Bitki gelişiminde bitki hücrelerinin özellikleri
|
6- |
Bitki gelişiminde bitki hücrelerinin özellikleri
|
7- |
Bitkilerde hücre bölünmesi, polarite, ve büyüme
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Işık, hormonlar ve hücrede sinyal yolları.
|
10- |
Embryogenesi
|
11- |
Tohum gelişimi ve çimlenme
|
12- |
Apical meristem ve bitki bünyesinin gelişimi
|
13- |
Apical meristem ve bitki bünyesinin gelişimi
|
14- |
Bitki gelişimini etkileyen biotic factörler, bitki gelişimini etkileyen biotic factörler
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bitki büyüme ve gelişiminde genlerin rolü, genlerin kontrolünde embiryo oluşumu, çimlenme, ve farklılaşma ve organların oluşumunu açıklayabileceklerdir
|
2- |
Gen ifadelerinin düzenlenmesi, bitki gelişiminde bitki hücrelerinin özelliklerini kavrayarak yorumlayabileceklerdir.
|
3- |
Bitkilerde hücre bölünmesi, polarite, ve büyüme, apical meristem ve bitki bünyesinin gelişimi ve bitki gelişimini etkileyen biotic factörleri açıklayabileceklerdir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarımsal Biyoteknolojinin yüksek lisansını yaptığı alanında temel yöntem ve tekniklere yönelik yeterli uzmanlığa sahip olur
|
|
2- |
Biyoteknolojinin; Bitki Biyoteknolojisi, Hayvan Biyoteknolojisi, Mikrobiyal Biyoteknoloji, alanlarında akademik ve endüstriyel boyutta, uluslar arası düzeyde yeterliliğe sahiptir
|
|
3- |
Tarımsal Biyoteknoloji alanındaki yeni konulara açıktır, tarımda faliyetlerin yürütülmesi ve verimliliğin arttırılmasında stratejik çözümler üretebilir, girişimci ve geliştirici niteliklere sahiptir,
|
|
4- |
Kamu ve özel sektörde, Biyoteknoloji ile ilişkili tarımsal alanlarda üretim, araştırma ve geliştirme; ulusal-uluslar arası düzeyde proje oluşturma, yönetme yeterliliğine sahiptir,
|
|
5- |
Biyoteknoloji alanındaki çalışmaların gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerine yönelik yeterliliğe sahiptir
|
|
6- |
Biyoteknoloji alanındaki çalışmalarda etik kuralların bilincinde, çevre ve canlı yaşam dengelerinin korunmasında dikkatlidir
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
4
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
4
|
52
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
5
|
15
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
3
|
6
|
Laboratuvar
|
3
|
3
|
9
|
Arazi çalışması
|
2
|
2
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
8
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders koordinatörü tarafından hazırlanan basılı ve elektronik ortamdaki ders sunusu
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Nei, M. and S. Kumar. 2000. Molecular evolution and phylogenetics. Oxford University Press. -very useful for molecular evolution.
Hartl, D. L. and A. G. Clark. 2006. Principles of population genetics. 4th Ed. Sinauer. - I used to like earlier editions of this book, but Hedrick seems to be more interesting now.
|
|