Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ I |
İkinci düzey |
İNŞ 218 |
|
3 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ FATİH YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. DR. UĞUR DURAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada iki saat teorik anlatım. Haftada bir saat problemlerin çözümü.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı ikinci sınıf mühendislik öğrencilerine fourier serileri, çok değişkenli fonksiyonlar, kısmi diferansiyel denklemler, vektör analizi, limit ve süreklilik, gradyant, diverjans, rotasyon, maksimum ve minimum ve çok katlı integral ile ilgili temel kavramları vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Fourier serileri, Çok değişkenli fonksiyonlar, Kismi türev ve tam diferansiyel, Kapalı fonksiyonlar, Fonksiyonel bağımlılık, Vektör analizi, Vektör fonksiyonu, Limit, Süreklilik, Yönlü türev, Gradiyent, Diverjans, rotasyonel ve uygulamalar, maksimum ve minimum, Katlı integraller, Alan, Hacim, Ağırlık merkezi, Moment, Bölge Dönüşümleri.
|
1- |
Fourier serileri.
|
2- |
Çok değişkenli fonksiyonlar.
|
3- |
Kismi türev ve tam diferansiyel, Kapalı fonksiyonlar.
|
4- |
Kismi türev ve tam diferansiyel, Kapalı fonksiyonlar.
|
5- |
Fonksiyonel bağımlılık.
|
6- |
Vektör analizi, Vektör fonksiyonu.
|
7- |
Limit, Süreklilik.
|
8- |
Yönlü türev.
|
9- |
Gradiyant, Diverjans, rotasyon ve uygulamalar.
|
10- |
Gradiyant, Diverjans, rotasyon ve uygulamalar.
|
11- |
Maksimum ve minimum.
|
12- |
İki ve üç katlı integraller, Alan, Hacim, Ağırlık merkezi, Moment, Bölge Dönüşümleri.
|
13- |
İki ve üç katlı integraller, Alan, Hacim, Ağırlık merkezi, Moment, Bölge Dönüşümleri.
|
14- |
İki ve üç katlı integraller, Alan, Hacim, Ağırlık merkezi, Moment, Bölge Dönüşümleri.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme.
|
2- |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme.
|
3- |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme.
|
4- |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme.
|
5- |
Matematiksel bilgi birikimlerini İnşaat Mühendisliğinde kullanabilme
|
6- |
Vektör analizi, kısmi türev ve çok katlı integrallerin farklı branşlarda kullanılma imkanı hakkında bilgi sahibi olunacaktır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
|
|
2- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
|
|
4- |
Bilimsel bakışa sahip olmak
|
|
5- |
İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
|
|
7- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip etmek
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
|
|
12- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
|
|
13- |
Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
126
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Marsden, Jerrold and Weinstein, Alan, Calculus I, II and III, Springer, 2000.
• Dawkins, Paul, Calculus I, II and III, 2007.
|
|