Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ I |
Birinci düzey |
İNŞ 218 |
Zorunlu |
3 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ FATİH YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ FATİH YILMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada iki saat teorik anlatım. Haftada bir saat problemlerin çözümü.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı ikinci sınıf mühendislik öğrencilerine fourier serileri, çok değişkenli fonksiyonlar, kısmi diferansiyel denklemler, vektör analizi, limit ve süreklilik, gradyant, diverjans, rotasyon, maksimum ve minimum ve çok katlı integral ile ilgili temel kavramları vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Fourier serileri, Çok değişkenli fonksiyonlar, Kismi türev ve tam diferansiyel, Kapalı fonksiyonlar, Fonksiyonel bağımlılık, Vektör analizi, Vektör fonksiyonu, Limit, Süreklilik, Yönlü türev, Gradiyent, Diverjans, rotasyonel ve uygulamalar, maksimum ve minimum, Katlı integraller, Alan, Hacim, Ağırlık merkezi, Moment, Bölge Dönüşümleri.
|
1- |
Fourier serileri.
|
2- |
Çok değişkenli fonksiyonlar.
|
3- |
Kismi türev ve tam diferansiyel, Kapalı fonksiyonlar.
|
4- |
Kismi türev ve tam diferansiyel, Kapalı fonksiyonlar.
|
5- |
Fonksiyonel bağımlılık.
|
6- |
Vektör analizi, Vektör fonksiyonu.
|
7- |
Limit, Süreklilik.
|
8- |
Yönlü türev.
|
9- |
Gradiyant, Diverjans, rotasyon ve uygulamalar.
|
10- |
Gradiyant, Diverjans, rotasyon ve uygulamalar.
|
11- |
Maksimum ve minimum.
|
12- |
İki ve üç katlı integraller, Alan, Hacim, Ağırlık merkezi, Moment, Bölge Dönüşümleri.
|
13- |
İki ve üç katlı integraller, Alan, Hacim, Ağırlık merkezi, Moment, Bölge Dönüşümleri.
|
14- |
İki ve üç katlı integraller, Alan, Hacim, Ağırlık merkezi, Moment, Bölge Dönüşümleri.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme.
|
2- |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme.
|
3- |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme.
|
4- |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme.
|
5- |
Matematiksel bilgi birikimlerini İnşaat Mühendisliğinde kullanabilme
|
6- |
Vektör analizi, kısmi türev ve çok katlı integrallerin farklı branşlarda kullanılma imkanı hakkında bilgi sahibi olunacaktır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
126
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Marsden, Jerrold and Weinstein, Alan, Calculus I, II and III, Springer, 2000.
• Dawkins, Paul, Calculus I, II and III, 2007.
|
|