Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ I İkinci düzey İNŞ 218 3 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ FATİH YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. DR. UĞUR DURAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Haftada iki saat teorik anlatım. Haftada bir saat problemlerin çözümü.
Dersin amacı Bu dersin amacı ikinci sınıf mühendislik öğrencilerine fourier serileri, çok değişkenli fonksiyonlar, kısmi diferansiyel denklemler, vektör analizi, limit ve süreklilik, gradyant, diverjans, rotasyon, maksimum ve minimum ve çok katlı integral ile ilgili temel kavramları vermektir.
Dersin tanımı Fourier serileri, Çok değişkenli fonksiyonlar, Kismi türev ve tam diferansiyel, Kapalı fonksiyonlar, Fonksiyonel bağımlılık, Vektör analizi, Vektör fonksiyonu, Limit, Süreklilik, Yönlü türev, Gradiyent, Diverjans, rotasyonel ve uygulamalar, maksimum ve minimum, Katlı integraller, Alan, Hacim, Ağırlık merkezi, Moment, Bölge Dönüşümleri.

Dersin içeriği
1- Fourier serileri.
2- Çok değişkenli fonksiyonlar.
3- Kismi türev ve tam diferansiyel, Kapalı fonksiyonlar.
4- Kismi türev ve tam diferansiyel, Kapalı fonksiyonlar.
5- Fonksiyonel bağımlılık.
6- Vektör analizi, Vektör fonksiyonu.
7- Limit, Süreklilik.
8- Yönlü türev.
9- Gradiyant, Diverjans, rotasyon ve uygulamalar.
10- Gradiyant, Diverjans, rotasyon ve uygulamalar.
11- Maksimum ve minimum.
12- İki ve üç katlı integraller, Alan, Hacim, Ağırlık merkezi, Moment, Bölge Dönüşümleri.
13- İki ve üç katlı integraller, Alan, Hacim, Ağırlık merkezi, Moment, Bölge Dönüşümleri.
14- İki ve üç katlı integraller, Alan, Hacim, Ağırlık merkezi, Moment, Bölge Dönüşümleri.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme.
2- Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme.
3- Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme.
4- Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme.
5- Matematiksel bilgi birikimlerini İnşaat Mühendisliğinde kullanabilme
6- Vektör analizi, kısmi türev ve çok katlı integrallerin farklı branşlarda kullanılma imkanı hakkında bilgi sahibi olunacaktır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar • Marsden, Jerrold and Weinstein, Alan, Calculus I, II and III, Springer, 2000. • Dawkins, Paul, Calculus I, II and III, 2007.

Ders ile ilgili dosyalar