Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Patoloji (selçuk Ü.ort. Dr) > EĞİTİME GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİME GİRİŞ Üçüncü düzey MB 101 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DÜRDANE TOR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ DÜRDANE TOR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı eğitim bilimlerin kavramsal temellerine ilişkin bilgi ve beceri kazandırmak ve eğitim bilimlerinin diğer dersleri için gerekli önbilgilerin edinimi sağlamaktır.
Dersin tanımı Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.

Dersin içeriği
1- Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar
2- Eğitimin amaçları ve işlevleri
3- Eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi
4- Eğitimin sosyal ve kültürel temelleri
5- Eğitimin tarihi temelleri
6- Eğitimin tarihi temelleri
7- Eğitimin felsefi temelleri
8- Eğitimin felsefi temelleri
9- Ara Sınav
10- Eğitimin psikolojik temelleri
11- Eğitimin psikolojik temelleri
12- Eğitimin ekonomik temelleri
13- Türk Eğitim Sistemi
14- Eğitimin hukuki temelleri
15- Öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler
16- Yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitimin temel / temel kavramlarını açıklar
2- Öğretmenlerin temel rol ve sorumluluklarını tartışır
3- Öğretmenlik mesleğine anlayış ve ilgi geliştirir.
4- Eğitimin felsefi temellerini açıklar.
5- Eğitimin sosyolojik temellerini açıklar.
6- Eğitimin psikolojinin temel kavramlarını açıklar.
7- Eğitimin tarihi temellerini açıklar.
8- Eğitimin ekonomik temellerini açıklar.
9- Türk eğitim sistemi ve eğitiminin temel konu ve problemlerini farkına varır.
10- Türk eğitim sisteminin yapısını fark eder.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 15 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Güçlü, M. (2023). Eğitime giriş. Pegem Akademi
Yardımcı Kaynaklar Cüceloğlu, D., & Erdoğan, İ. (2016). Öğretmen olmak: Bir can’a dokunmak. İstanbul: Final Kültür Sanat Yayınları Doğan, İ. (2011). Eğitim sosyolojisi. Ankara: Nobel Yayıncılık Erden,Münire (2019).Eğitim Bilimlerine Giriş.Arkadaş Yayınları.Ankara Petrov, G. (2008). Beyaz zambaklar ülkesinde. İstanbul: Zafer Yayınları Senemoğlu, N. (2018). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Anı Yayıncılık Sönmez, V. (2017). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Anı Yayıncılık Şişman, M. (2014). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık Türkoğlu, A. (2015). Karşılaştırmalı eğitim: Dünya Ülkelerinden Örneklerle. Ankara: Anı Yayıncılık Yağcı, Ö. (2018). Büyük oğul efsanesi: Tonguç’un romanı. Ankara: Bilgi Yayınevi. Yeşilyaprak, B. (2018). Eğitim psikolojisi: Gelişim, öğrenme, öğretim. Ankara: Pegem yayıncılık

Ders ile ilgili dosyalar