Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EĞİTİME GİRİŞ |
Üçüncü düzey |
MB 101 |
|
1 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DÜRDANE TOR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DÜRDANE TOR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı eğitim bilimlerin kavramsal temellerine ilişkin bilgi ve beceri kazandırmak ve eğitim bilimlerinin diğer dersleri için gerekli önbilgilerin edinimi sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
|
1- |
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar
|
2- |
Eğitimin amaçları ve işlevleri
|
3- |
Eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi
|
4- |
Eğitimin sosyal ve kültürel temelleri
|
5- |
Eğitimin tarihi temelleri
|
6- |
Eğitimin tarihi temelleri
|
7- |
Eğitimin felsefi temelleri
|
8- |
Eğitimin felsefi temelleri
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
Eğitimin psikolojik temelleri
|
11- |
Eğitimin psikolojik temelleri
|
12- |
Eğitimin ekonomik temelleri
|
13- |
Türk Eğitim Sistemi
|
14- |
Eğitimin hukuki temelleri
|
15- |
Öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler
|
16- |
Yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Eğitimin temel / temel kavramlarını açıklar
|
2- |
Öğretmenlerin temel rol ve sorumluluklarını tartışır
|
3- |
Öğretmenlik mesleğine anlayış ve ilgi geliştirir.
|
4- |
Eğitimin felsefi temellerini açıklar.
|
5- |
Eğitimin sosyolojik temellerini açıklar.
|
6- |
Eğitimin psikolojinin temel kavramlarını açıklar.
|
7- |
Eğitimin tarihi temellerini açıklar.
|
8- |
Eğitimin ekonomik temellerini açıklar.
|
9- |
Türk eğitim sistemi ve eğitiminin temel konu ve problemlerini farkına varır.
|
10- |
Türk eğitim sisteminin yapısını fark eder.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
1
|
15
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
15
|
15
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
86
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Güçlü, M. (2023). Eğitime giriş. Pegem Akademi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Cüceloğlu, D., & Erdoğan, İ. (2016). Öğretmen olmak: Bir can’a dokunmak. İstanbul: Final Kültür Sanat Yayınları
Doğan, İ. (2011). Eğitim sosyolojisi. Ankara: Nobel Yayıncılık
Erden,Münire (2019).Eğitim Bilimlerine Giriş.Arkadaş Yayınları.Ankara
Petrov, G. (2008). Beyaz zambaklar ülkesinde. İstanbul: Zafer Yayınları
Senemoğlu, N. (2018). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Anı Yayıncılık
Sönmez, V. (2017). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Anı Yayıncılık
Şişman, M. (2014). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
Türkoğlu, A. (2015). Karşılaştırmalı eğitim: Dünya Ülkelerinden Örneklerle. Ankara: Anı Yayıncılık
Yağcı, Ö. (2018). Büyük oğul efsanesi: Tonguç’un romanı. Ankara: Bilgi Yayınevi.
Yeşilyaprak, B. (2018). Eğitim psikolojisi: Gelişim, öğrenme, öğretim. Ankara: Pegem yayıncılık
|
|