Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Matematik > MESLEKİ YABANCI DİL II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEKİ YABANCI DİL II Birinci düzey MYD302 Seçmeli 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. OSMAN MUCUK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HİMMET CAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dersin temel amacı, öğrenciye ingilizce dilindeki matematiksel terimleri öğretmek ve ingilizce matematiksel metinlerden türkçeye ve tam tersine türkçe matematiksel metinlerden ingilizceye tercümeler yapmaktır.
Dersin tanımı İngilizce matematiksel terimler ve ingilizce matematiksel metinlerden türkçeye ve tam tersine türkçe matematiksel metinlerden ingilizceye tercümeler.

Dersin içeriği
1- İngilizce temel matematiksel terimler
2- İngilizce matematiksel metinlerden Türkçeye tercümeler
3- İngilizce temel matematiksel terimler
4- Türkçe matematiksel metinlerden İngilizceye tercümeler
5- İngilizce temel matematiksel terimler
6- İngilizce matematiksel metinlerden Türkçeye tercümeler
7- İngilizce temel matematiksel terimler
8- İngilizce matematiksel metinlerden Türkçeye tercümeler
9- İngilizce matematiksel metinlerden Türkçeye tercümeler
10- İngilizce temel matematiksel terimler
11- Türkçe matematiksel metinlerden İngilizceye tercümeler
12- İngilizce temel matematiksel terimler
13- İngilizce matematiksel metinlerden Türkçeye tercümeler
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İngilizcedeki temel matematiksel terimleri öğrenme
2- İngilizce matematiksel metinlerden Türkçeye nasıl tercüme yapılacağını öğrenme
3- Türkçe matematiksel metinlerden İngilizceye nasıl tercüme yapılacağını öğrenme
4- İngilizce yazılı matematiksel metinleri anlama
5- İngilizcede basit metinlerin nasıl yazılacağını öğrenme
6- Basit metinleri yazma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2- Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3- Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4- Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5- Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6- Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7- Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8- Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9- Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10- Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11- Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12- Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13- Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14- Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15- Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 4 1 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     77
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı J.Sinclair, English Usage, Harper Collins Publishers Ltd, London, 1992.
Yardımcı Kaynaklar S.I. Grossman, Elementary Linear Algebra, Wadsworth Publishing Company, California, 1987.

Ders ile ilgili dosyalar