Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > ERGOJENİKLER VE DOPİNG
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ERGOJENİKLER VE DOPİNG Birinci düzey EGF 529 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYSUN ÇETİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr.Bekir Çoksevim
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sunumlar, İnteraktif, Eğitim CD ve Animasyonlar yoluyla...
Dersin amacı Sporcuların performanslarını, güçlerini ve başarılarını arttırmak için kullanılan enstrumanları anlatmaktır.
Dersin tanımı Sporcuların performanslarını, güçlerini ve başarılarını arttırmak için uygulanan fiziksel, psikolojik, fizyolojik, farmakolojik ve besinsel desteklerin önemi , özellikleri ve metabolizmaya etkilerini kapsar.

Dersin içeriği
1- Ergojeniklere giriş
2- Fiziksel ergojenik destekler
3- Psikolojik ergojenik destekler
4- Fizyolojik ergojenik destekler
5- Farmakolojik ergojenik destekler
6- Besinsel ergojenik destekler
7- Doping çeşitleri,
8- Doping kullanım yöntemleri,
9- Dopingin Kontrol ve takibi,
10- sporcu sağlığı üzerindeki etkileri,
11- Dopingin tespiti halinde uygulanan hukuki işlemler...
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Profesyonel sporcuların, performanslarını ve başarılarını arttırmak için kullanılan değişik ergojenik yöntemler hakkında detaylı bilgi sahibi olacak
2- Hem haksız rekabete yol açan hemde sporcu sağlığını olumsuz etkileyen doping hakkında kapsamlı bilgi sahibi olacak
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 5 5 25
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 14 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar