Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > BUZAĞLARDA GORULEN DOĞMASAL ANOMALILER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BUZAĞLARDA GORULEN DOĞMASAL ANOMALILER Üçüncü düzey VCR 553 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Buzağılarda görülen anomalilerin değerlendirilmesi
Dersin tanımı Buzağılarda görülen doğmasal anomaliler

Dersin içeriği
1- Buzağılarda görülen tendojen arkür
2- Buzağılarda görülen artrojen arkür
3- Buzağılarda görülen bletür
4- Kist dermoid
5- Hidrosefalus
6- Polimelia
7- Polidactili
8- Agenezi
9- Atresia ani
10- Atresia recti
11- Atresia ani et recti
12- Atresia coli
13- Hiposipodiasis
14- Doğmasal felçler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Anomali
2- Anomalilerin sınıflandırılması
3- Buzağılarda doğmasal anomaliler
4- Buzağılarda doğmasal anomalilerin sınıflandırılması
5- Buzağılarda doğmasal anomalilerin değerlendirilmesi
6- Doğmasal anomali nedenleri
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 6 36
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 6 36
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hendrickson DA, Baird AN (2013), Large animal surgery, Wiley Blackwell.
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar