Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ |
İkinci düzey |
MB 002 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ SEMRA UÇAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı çocuk psikolojisi terminolojisi hakkında bilgi sahibi olma ve alanda çalışacak aday öğretmenlerin çocuk psikolojisi konusunda farkındalık sahibi olmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Çocuk Psikolojisi alanına yönelik temel bilgiler, gelişimsel özellikler, çocuk psikolojisinde aile-okul-akran etkisi/önemi, gelişimsel perspektiften karşılaşılan problem durumlarını kavrama ve farkındalık kazanma olarak genel çerçevede tanımlanabilir.
|
1- |
Ders tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar beklentilerin alınması, grupların oluşturulması
|
2- |
Çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar
|
3- |
Gelişimsel bakış açısından çocuk
|
4- |
Çocuk psikolojisinde aile
|
5- |
Çocuk psikolojisinde duygusal problemler
|
6- |
Çocuk psikolojisinde davranışsal problemler
|
7- |
Çocukluktan ergenliğe geçiş ve aile
|
8- |
Tahmini Ara Sınav Dönemi
|
9- |
Çocukluktan ergenliğe geçiş ve okul
|
10- |
Uyum problemleri
|
11- |
Çocukluktan ergenliğe geçiş ve yaklaşım tarzı
|
12- |
Problem durumları ve destek ağları
|
13- |
Genel olarak ders içeriğinin gözden geçirilerek hatırlanması
|
14- |
Dersin ve ödevlerin değerlendirilmesi
|
15- |
Final Haftası (Tahmini)
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çocuk psikoloji ve ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
|
2- |
Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yaklaşımları anlayabilme
|
3- |
Çocuk psikolojisinde ailenin ve okulun etkisini kavrayabilme
|
4- |
Son çocukluk ve ergenlikte karşılaşılan sorunları kavrayabilme
|
5- |
Belli bir konuda kütüphane ve internet araştırması yapabilme
|
6- |
Araştırma yaptığı konu ile ilgili bilgi ve deneyimlerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme
|
7- |
Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
1
|
60
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
110
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Özabacı, N. Ş. (2019). Çocuk psikolojisi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yavuzer, H. (2012). Çocuk psikolojisi. Ankara: Remzi Kitabevi.
Onur, B. (2001). Çocuk ve ergen gelişimi. İmge Kitabevi.Ankara
Yörükoğlu, A. (2018). Çocuk ruh sağlığı: Çocuğun kişilik gelişimi, eğitimi ve ruhsal sorunları. (38. Basım). Ankara: Özgür Yayınları
|
|