Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Hayvan Bes.ve Bes.has(yüksek Lisans) > ÇOCUK PSİKOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ İkinci düzey MB 002 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SEMRA UÇAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı çocuk psikolojisi terminolojisi hakkında bilgi sahibi olma ve alanda çalışacak aday öğretmenlerin çocuk psikolojisi konusunda farkındalık sahibi olmasıdır.
Dersin tanımı Çocuk Psikolojisi alanına yönelik temel bilgiler, gelişimsel özellikler, çocuk psikolojisinde aile-okul-akran etkisi/önemi, gelişimsel perspektiften karşılaşılan problem durumlarını kavrama ve farkındalık kazanma olarak genel çerçevede tanımlanabilir.

Dersin içeriği
1- Ders tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar beklentilerin alınması, grupların oluşturulması
2- Çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar
3- Gelişimsel bakış açısından çocuk
4- Çocuk psikolojisinde aile
5- Çocuk psikolojisinde duygusal problemler
6- Çocuk psikolojisinde davranışsal problemler
7- Çocukluktan ergenliğe geçiş ve aile
8- Tahmini Ara Sınav Dönemi
9- Çocukluktan ergenliğe geçiş ve okul
10- Uyum problemleri
11- Çocukluktan ergenliğe geçiş ve yaklaşım tarzı
12- Problem durumları ve destek ağları
13- Genel olarak ders içeriğinin gözden geçirilerek hatırlanması
14- Dersin ve ödevlerin değerlendirilmesi
15- Final Haftası (Tahmini)
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çocuk psikoloji ve ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
2- Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yaklaşımları anlayabilme
3- Çocuk psikolojisinde ailenin ve okulun etkisini kavrayabilme
4- Son çocukluk ve ergenlikte karşılaşılan sorunları kavrayabilme
5- Belli bir konuda kütüphane ve internet araştırması yapabilme
6- Araştırma yaptığı konu ile ilgili bilgi ve deneyimlerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme
7- Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 60
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   110
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Özabacı, N. Ş. (2019). Çocuk psikolojisi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Yardımcı Kaynaklar Yavuzer, H. (2012). Çocuk psikolojisi. Ankara: Remzi Kitabevi. Onur, B. (2001). Çocuk ve ergen gelişimi. İmge Kitabevi.Ankara Yörükoğlu, A. (2018). Çocuk ruh sağlığı: Çocuğun kişilik gelişimi, eğitimi ve ruhsal sorunları. (38. Basım). Ankara: Özgür Yayınları

Ders ile ilgili dosyalar