Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Grafik Tasarimi > YARATICI DÜŞÜNME TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YARATICI DÜŞÜNME TEKNİKLERİ Birinci düzey GRFT002 Seçmeli 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BEHİYE AYCAN ERARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BEHİYE AYCAN ERARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Öğrencilerin yaratıcı düşünceyi sistematik hale getirebilmelerini sağlamak, farklı düşünme biçimleriyle tanışmalarına olanak tanımak ve çeşitli teknikler aracılığıyla özgün, işlevsel ve yenilikçi fikirler geliştirebilecek donanıma ulaşmalarını sağlamaktır.
Dersin tanımı Öğrencilerin problem çözme, fikir üretme ve tasarım geliştirme süreçlerinde yaratıcı potansiyellerini ortaya çıkarmalarına yardımcı olacak temel yöntem ve teknikleri öğretmeyi amaçlayan uygulamalı bir derstir. Ders boyunca bireysel ve kolektif yaratıcılığı destekleyen düşünme araçları deneyimlenir.

Dersin içeriği
1- Tanışma ve Ders ile ilgili bilgilendirme
2- Teknik 1- Muhteşem Ceset (Exquisite Corpse)
3- Teknik 2- Karakter hikayesi oluşturma
4- Teknik 2 (ikinci bölüm)- Karakteri hedef kitleye dönüştürme
5- Teknik 3- Duyusal Uyarıcılar
6- Teknik 4- Rastgele Objeler
7- Teknik 5- Kısıtlı Malzeme (geleneksel)
8- Teknik 5 (ikinci bölüm)- Serbest Malzeme (sayısal)
9- VİZE
10- Teknik 6- SCAMPER Tekniği
11- Teknik 7- Ters Düşünme
12- Teknik 8- Sınırlar
13- Teknik 9- Rastgele Kelimeler
14- Teknik 10- Zihin Haritalama
15- Teknik 11- Morfolojik Analiz
16- Teknik 12- Analog Düşünme
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yaratıcı düşünmenin temel kavramlarını ve tekniklerini açıklar.
2- Kolektif yaratıcı süreçlerde (Exquisite Corpse, beyin fırtınası gibi) etkin biçimde çalışır ve fikir üretir.
3- Verilen problem durumlarına farklı yaratıcı düşünme tekniklerini uygulayarak alternatif çözümler üretir.
4- SCAMPER, zihin haritalama, ters düşünme gibi yöntemlerle çok yönlü bakış açıları geliştirir.
5- Sınırlı kaynaklar veya rastgele uyaranlar karşısında yaratıcı kararlar alır ve fikirlerini somutlaştırır.
6- Fikir üretiminde duyular, analojiler ve rastlantısal öğeleri etkili şekilde kullanır.
7- Yaratıcı süreç sonunda elde ettiği fikirleri hedef kitleye göre yeniden şekillendirir ve sunar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
2- Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
3- Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
4- Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
5- Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
6- Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
7- Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
8- Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
9- Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
10- Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
11- Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
12- Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
13- Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
14- Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
15- Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar