Giriş | English

Lisans > Mimarlik Fakültesi > Mimarlik > ESKiZ ATOLYESi
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ESKiZ ATOLYESi Birinci düzey MİM S148 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖMER FARUK BAYRAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖMER FARUK BAYRAM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli 2+0 Teorik. 1. Ara Sınav: Ödev teslimi. Final/Bütünleme Sınavı: Ödev teslimi. Geçme notu ara sınavın %40''ı ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınavının %60''ının toplamından oluşmaktadır.
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin mimari eskiz yapma becerilerini geliştirerek tasarım süreçlerinde daha güçlü bir görselleştirme ve anlatım yeteneği kazanmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin gözlem ve analiz yetilerini artırarak mekânsal ilişkileri daha iyi kavramalarına yardımcı olmak, özgün ve yaratıcı eskizler üretmelerini teşvik etmek, mimari ifade yetkinliklerini güçlendirmek dersin temel hedefleri arasındadır. Aynı zamanda, öğrencilerin kendilerini çizim yoluyla ifade etmeye yönelik özgüven kazanmaları ve tasarım süreçlerinde eskizi bir düşünme aracı olarak kullanabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Eskiz Atölyesi dersi, mimarlık öğrencilerinin temel çizim becerilerini geliştirerek mekânsal algılarını güçlendirmelerini sağlayan uygulamalı bir atölye dersidir. Serbest el çizimi, perspektif, kompozisyon ve ifade teknikleri gibi konulara odaklanan bu ders, öğrencilerin tasarım fikirlerini hızlı ve etkili bir şekilde kağıda aktarmalarına yardımcı olur. Çeşitli eskiz teknikleri ve malzemeleriyle deney yapma fırsatı sunarak, bireysel çizim tarzlarının gelişmesine katkıda bulunur.

Dersin içeriği
1- Eskiz ve Görsel Algı
2- Temel Çizgi Çalışmaları
3- Perspektif Temelleri
4- İki ve Üç Kaçışlı Perspektif Çalışmaları
5- Oran-Orantı ve Kompozisyon
6- Doğa ve Peyzaj Eskizleri
7- Doğa ve Peyzaj Eskizleri
8- İç Mekân Eskizleri
9- Ara Sınav
10- Hızlı Eskiz Teknikleri
11- Resmi Tatil
12- İkonik Yapıların Eskizi
13- Canlı Model Eskizi
14- Mimari Hikâye Anlatımı Eskizi
15- Şehir Eskizleri ve Kentsel Perspektif
16- Serbest Konu Eskiz Çalışmaları
17- Serbest Konu Eskiz Çalışmaları
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci eskiz yapabilme becerisini geliştirir.
2- Öğrenci 3. boyutta düşünme ve ifade yeteneğini geliştirir.
3- Tasarım ve mimari ifade ilişkisi bağlamında düşüncenin fiziksel çıktı olarak aktarılması becerisini elde eder.
4- Görsel olarak algıladığı çevreyi ifade etme becerisi kazanır.
5- Temel perspektif kurallarını öğrenerek doğru ölçeklendirilmiş ve derinlik hissi veren eskizler hazırlama becerisi kazanır.
6- Farklı malzemeleri kullanarak çizim tekniklerini çeşitlendirme becerisi kazanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2- Tasarım Düşüncesi Becerisi
3- Kuramsal Bilgi Becerisi
4- Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5- Eleştirel Düşünme
6- Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7- Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8- Geniş Kapsamlı Tasarım
9- İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10- Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11- Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12- Taşıyıcı Sistemler
13- Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14- Proje ve Yapım Yönetimi
15- Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16- Sürdürülebilir Tasarım
17- Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18- Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19- Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 15 1 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar