Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MATEMATİK - I |
İkinci düzey |
MAT 111 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HACI AKTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. NAZMİYE ALEMDAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Genel Matematik I in temel konularını ve ilgi alanlarını gözden geçirme
|
Dersin tanımı
|
Küme, fonksiyon, dizi, limit, süreklilik, türev, türevin uygulamaları gibi genel matematiğin temel konuları.
|
1- |
Cümleler
|
2- |
Fonksiyonlar
|
3- |
Özel tanımlı fonksiyonlar
|
4- |
Diziler, Dizilerin limitleri
|
5- |
Fonksiyonların limitleri
|
6- |
Süreklilik ve Süreksizlik çeşitleri
|
7- |
Türevin tanımı
|
8- |
Türev alma kuralları
|
9- |
Türevin geometrik ve fiziksel anlamı
|
10- |
Belirsiz ifadeler
|
11- |
yerel ve mutlak ekstremumlar
|
12- |
Eğrilerin bükeyliği ve büküm noktaları
|
13- |
Ekstremum problemleri
|
14- |
Fonksiyonların grafiklerinin çizilmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Küme kavramı ve kümeler cebirinin temelleri
|
2- |
Fonksiyon kavramı ve periyodik, üstel, logaritmik fonksiyon gibi türlerin kavranılması
|
3- |
Dizi ve dizilerin limitleriyle genel limit kavramına geçiş
|
4- |
Fonksiyonların limitleri tanımı ve örneklerle pekiştirilmesi
|
5- |
Süreklilik tanımı ve örneklerle bu konunun kavranılması
|
6- |
Süreksizlik çeşitlerinin örneklerle pekiştirilmesi
|
7- |
Türev kavramının tanımı ve türev süreklilik ilişkisinin önemi
|
8- |
Türev alma kurallarının kazanılması
|
9- |
Türevin geometrik ve fiziksel yorumunun kavranılması
|
10- |
Belirsizlikler, ekstremum problemleri, fonksiyonların grafiklerinin çizimi gibi temel türev uygulamalarının kavranılması
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
|
|
3- |
Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
|
|
4- |
Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
|
5- |
Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
|
|
6- |
Bireysel olarak özellikle Çince-Türkçe, Türkçe-Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
7- |
Edebiyat,kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
|
|
8- |
Özellikle Çin kültürü alanındaki çeşitli sosyal,kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
9- |
Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
10- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerin kullanır.
|
|
11- |
Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
|
|
12- |
Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
|
|
13- |
Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
|
|
14- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
6
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
6
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
98
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
100
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Prof. Dr. M. BALCI , Genel Matematik cilt 1 , Balcı yayınları, Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Geoerge B. Thomas , M.D. Weir,J.R. Hass,(Çeviri Editörü Prof. Dr. Mustafa BAYRAM) Thomas Kakülüs cilt 1,Metrik baskı,İstanbul
|
|