Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Çin Dili ve Edebiyati (y.l) > MATEMATİK - I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATEMATİK - I İkinci düzey MAT 111 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HACI AKTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. NAZMİYE ALEMDAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Genel Matematik I in temel konularını ve ilgi alanlarını gözden geçirme
Dersin tanımı Küme, fonksiyon, dizi, limit, süreklilik, türev, türevin uygulamaları gibi genel matematiğin temel konuları.

Dersin içeriği
1- Cümleler
2- Fonksiyonlar
3- Özel tanımlı fonksiyonlar
4- Diziler, Dizilerin limitleri
5- Fonksiyonların limitleri
6- Süreklilik ve Süreksizlik çeşitleri
7- Türevin tanımı
8- Türev alma kuralları
9- Türevin geometrik ve fiziksel anlamı
10- Belirsiz ifadeler
11- yerel ve mutlak ekstremumlar
12- Eğrilerin bükeyliği ve büküm noktaları
13- Ekstremum problemleri
14- Fonksiyonların grafiklerinin çizilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Küme kavramı ve kümeler cebirinin temelleri
2- Fonksiyon kavramı ve periyodik, üstel, logaritmik fonksiyon gibi türlerin kavranılması
3- Dizi ve dizilerin limitleriyle genel limit kavramına geçiş
4- Fonksiyonların limitleri tanımı ve örneklerle pekiştirilmesi
5- Süreklilik tanımı ve örneklerle bu konunun kavranılması
6- Süreksizlik çeşitlerinin örneklerle pekiştirilmesi
7- Türev kavramının tanımı ve türev süreklilik ilişkisinin önemi
8- Türev alma kurallarının kazanılması
9- Türevin geometrik ve fiziksel yorumunun kavranılması
10- Belirsizlikler, ekstremum problemleri, fonksiyonların grafiklerinin çizimi gibi temel türev uygulamalarının kavranılması

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2- Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3- Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4- Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5- Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6- Bireysel olarak özellikle Çince-Türkçe, Türkçe-Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7- Edebiyat,kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8- Özellikle Çin kültürü alanındaki çeşitli sosyal,kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9- Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerin kullanır.
11- Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12- Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 6 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 6 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 100 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. M. BALCI , Genel Matematik cilt 1 , Balcı yayınları, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Geoerge B. Thomas , M.D. Weir,J.R. Hass,(Çeviri Editörü Prof. Dr. Mustafa BAYRAM) Thomas Kakülüs cilt 1,Metrik baskı,İstanbul

Ders ile ilgili dosyalar