Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > MÜZİK ÖĞRETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜZİK ÖĞRETİMİ Birinci düzey SÖP 403 Zorunlu 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul ders bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. KIVANÇ AYCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. KIVANÇ AYCAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Müzik öğretimi dersinin amacı öğretmen adaylarına müzik dilini kavratmak, onlarda ritim duygusu oluşturmak, basit okul şarkılarını çalma, söyleme ve söyletme becerilerini geliştirmektir.
Dersin tanımı Müziği tanımayı, müzik beden uyumunu sağlamayı, bireysel ve toplu olarak müzik yapmayı, kendini müzik yoluyla ifade etmeyi ve etkin müzik üretici olabilmeyi sağlayan derstir.

Dersin içeriği
1- Müzik dinleme ve söyleme
2- Ortama uygun müzik dinleme ve yapma kuralları
3- Ses kaynaklarını ayırt etme
4- Birlikte müzik seslendirme
5- Müziksel algı ve dinleme
6- Müzik çalışmalarının gerçekleştirildiği ortamlar
7- Müzik ve bedensel hareket
8- Müziksel yaratıcılık
9- Ritim çalgısıyla müziklere eşlik etme
10- Basit ritmik yapıdaki ezgileri harekete dönüştürme
11- Okul şarkıları
12- Okul şarkılarının sözlerine uygun hareketler oluşturma
13- Müzik kültürü
14- İstiklâl Marşı’na saygı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İlkokul öğrencilerinin bedensel, zihinsel ve duygusal alanlarda sağlıklı şekilde gelişimlerini destekler.
2- Müzik yoluyla estetik yönünü geliştirir.
3- Yaratıcılığını ve yeteneğini müzik yoluyla geliştirir.
4- İstiklâl Marşı başta olmak üzere marşlarımızı özüne uygun olarak seslendirir.
5- Müzik yoluyla sevgi, paylaşım ve sorumluluk duygularını geliştirir.
6- Millî birliğimizi, bütünlüğümüzü pekiştiren ve dünya ile bütünleşmemizi kolaylaştıran müzik kültürü ve birikimine sahip olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Müzik Öğretimi, PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK, Editör: Hasan AÇILMIŞ
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar