Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Çocuk Sağ.ve Hast.hemşireliği (doktora) > ÇOCUK SAĞLIĞINI KORUMA VE GELİŞTİRME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOCUK SAĞLIĞINI KORUMA VE GELİŞTİRME Üçüncü düzey ÇSH 604 Seçmeli 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe Aktif Yöntem
Koordinatör PROF. DR. HANDAN ZİNCİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HANDAN ZİNCİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Aktif Yöntem
Dersin amacı Bu ders Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalında doktora çalışması yapan öğrenciye bir toplumda yaygın olarak görülen sağlık sorunları, bunların önlenmesi ve denetimi, sağlıklı olma ve sağlığı sürdürme konularında farkındalık oluşturma, bireyleri güdüleyerek sağlıklı yaşam biçimi kazandırma konularında bilgi ve beceri kazandırılması.
Dersin tanımı Bu ders Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalında doktora çalışması yapan öğrenciye bir toplumda yaygın olarak görülen sağlık sorunları, bunların önlenmesi ve denetimi, sağlıklı olma ve sağlığı sürdürme konularında farkındalık oluşturma, bireyleri güdüleyerek sağlıklı yaşam biçimi kazandırma konularında bilgi ve beceri kazandırılması amacıyla verilmektedir.

Dersin içeriği
1- Hastalık/sağlık çevre ve hemşirelik kavramları
2- Sağlığın tanımı ve sağlıkta eşitsizlikler
3- Sağlığın korunması ve geliştirilmesi, ilke ve yöntemleri
4- Türkiye’de toplumun sağlık sorunları
5- Ana sağlığının korunması ve geliştirilmesi
6- Çocuk sağlığının korunması ve geliştirilmesi
7- Okul sağlığının korunması ve geliştirilmesi
8- Erişkin sağlığının korunması ve geliştirilmesi
9- İşçi/çalışanın sağlığının korunması ve geliştirilmesi
10- Yaşlı sağlığının korunması ve geliştirilmesi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Birey aile ve toplumun sağlık sorunlarını eleştirel bir bakışla inceleme ve durumu açıklayabilme
2- Sağlığı koruma ve geliştirme kavramı ile hastalık/sağlık çevre ve hemşirelik kavramlarının bileşenlerini anlayabilme
3- Sağlığı geliştirme kavramının bireylerin kendi sağlıkları üzerinde kontrollerini artırabilmek anlamına geldiğini açıklayabilme
4- Risk altındaki birey, aile ve toplumun davranışlarının kontrol altına alınmasında örgütsel, çevresel ekonomik desteklerin önemini kavrayabilme
5- Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde sivil toplum örgütlerinin desteğinin önemini kavrayabilme
6- Sağlığı geliştirme uygulamaları ve bireyi güdüleme tekniklerini kullanabilme
7- Sağlığı geliştirme uygulamaları ve bireyi güdüleme tekniklerini kendi ve birey üzerinde kullanabilme.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik ve gelişim teorilerini kullanma bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2- Hemşirelikte eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme.
3- Çocuklara yönelik bilimsel araştırma bulgularını klinik ortamda hemşireliğe uygulayabilme.
4- Gelişim kuramlarını kullanarak çocuğun gelişimini değerlendirebilme
5- Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6- Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına ilişkin bir sorunu bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
7- Farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
8- Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 4 6 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     124
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Piyal B. Halk Sağlığına Giriş. Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı Halk Sağlığı Dersi Kitabı, 2011. Piyal B. Sağlığın Geliştirilmesi ve Bu Alandaki Başarılı Uygulamalar. 11. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, Pamukkale, 2007. Yardım N, Gögen S, Mollahaliloğlu S. Sağlığın Geliştirilmesi (Health Promotıon): Dünyada ve Türkiye'de Mevcut Durum İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 2009;72(1):29-35 029-035 www.saglik.gov.tr/.../sagligin-tesviki-ve-gelistirilmesi-daire-baskanligi.html Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N ve ark. (1994) Sağlığı sürdürme, sağlığı geliştirme ve hemşirelik”, Hemşirelik Bülteni, 8: 32. Spradley WB (2001) Health Promotion and Wellness, Community Health Nursing Concept and Practice, Lippincott.
Yardımcı Kaynaklar Her konu için ilgili kaynaklar değişeceği için temelde; • Son istatistikler (Türkiye ve dünya) • Yapılan ve yapılacak projeler • Yapılan hukuki düzenlemeler Konuyla ilgili değişen sağlık sistemi ile ilgili yapılanmalara bakılmalıdır.

Ders ile ilgili dosyalar