Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NUSRET AYYILDIZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. NUSRET AYYILDIZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilere biyolojik bilimlerde yapacakları bilimsel çalışmalar için yöntem ve etik konusunda geniş bir bilimsel bakış açısı kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Etik, araştırma metodolojisi, literatür araştırma ve kişisel literatür veri tabanı oluşturma, kalitatif araştırma, istatistiksel konular, bilimsel iletişim.
|
1- |
Bilim Felsefesi
|
2- |
Araştırma Metodolojisi: Strateji, Planlama ve Analiz
|
3- |
Literatür Araştırması
|
4- |
İstatistiksel Konular
|
5- |
Bilimsel İletişim
|
6- |
Başarılı Konu Anlatımı
|
7- |
Bilim ve Etik
|
8- |
Etik Teorisi ve Uygulamaları
|
9- |
Bir Meslek Olarak Bilim
|
10- |
Bilimde Etik Tavrın Standartları
|
11- |
Araştırmada Nesnellik
|
12- |
Bilimsel Yayınlarla İlgili Etik Konular
|
13- |
Laboratuvarlarda Ortaya Çıkan Etik Konular
|
14- |
Toplumda Bilim Adamı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilim ve etik arasındaki ilişkiyi tanımlar.
|
2- |
Araştırmada ve laboratuvarda tarafsızlık ve etik ilkeleri benimser.
|
3- |
İnsan ve hayvan çalışmalarında etiğin temel ilkelerini bilir ve uygular.
|
4- |
Araştırma metodolojisini (stratejiler, planlama ve analiz) bilir ve uygular.
|
5- |
Kalitatif ve kantitatif çalışmalar yapar.
|
6- |
İstatistiksel konuları bilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
5
|
35
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
65
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
7
|
35
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tıp ve Biyolojik Bilimlerde Araştırma Metodolojisi, Petter Laake, Haakon Breien Benestad ve Bjorn Reino Olsen
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bilim Etiği, David B. Resnik
|
|