Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi > KENTSEL POLİTİKA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KENTSEL POLİTİKA Birinci düzey F-SKY404 Zorunlu 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GÖZDE KESTELLİOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GÖZDE KESTELLİOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik: Dersin verilişi hoca tarafından önemli ve esas konuların anlatılması temelindedir. Ders esnasında tartışma ve soru-cevap ve yorum yapmanın gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin amacı Kentleşme, kent planlama ve imar gibi kentsel politikanın temel kavramları ışığında ülkemizde kent planlama sisteminin işleyişi üzerine yoğunlaşmak.Kamu yönetimi bölümü öğrencilerinin kentsel sorunları anlama ve çözme becerilerine katkıda bulunmak amacı ile tasarlanmıştır.
Dersin tanımı Kent, kentleşme, kent planlama ve imar gibi kentsel politikanın temel kavramları ışığında ülkemizde kent planlama sisteminin işleyişi üzerine yoğunlaşmak ve kamu yönetimi bölümü öğrencilerinin kentsel sorunları anlama ve çözme becerilerine katkıda bulunmaktır.

Dersin içeriği
1- Kavramsal çerçeve, Tarihte Kent ve Kentlileşme
2- Dünyada ve Türkiye''''de Kentleşme
3- Kent Kuramları
4- Farklı Sistemlerde Kentleşme Politikası
5- Kentsel Planlama Politikası,
6- Kırsal Kalkınma Politikası,
7- Bölgesel Planlama Politikası
8- Ara Sınav
9- Hukuk dışı Kentleşme (Gecekondu) Politikası
10- Konut Politikası,
11- Kentsel Toprak Politikası,
12- Kıyı Politikası
13- Afet Politikası,
14- Çevre Politikası
15- Küreselleşme
16- FİNAL
17- FİNAL
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ülkemizde fiziksel gelişimi (imarı) yönlendiren faktörleri analiz eder.
2- Kent planlama sistemini analiz eder.
3- Kaçak yapılaşma, doğal afetler gibi temel kentsel politika alanlarıyla ilgili sorunları listeler.
4- Kentsel sorunlara alternatif çözümleri tartışır.
5- Kentsel politikaları analiz eder.
6- Sorunlara çözüm yollarını listeler.
7- İmar uygulamalarını hukuksal açıdan analiz eder.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir: Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
2- Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
3- Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
4- Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
5- Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
6- Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
7- Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
8- Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
9- Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
10- Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
11- Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
12- Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
13- Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
14- Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     123
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yusuf Şahin, Kentleşme Politikası, Bursa, Ekin Yayınevi, Ruşen Keleş, Kentleşme Politikası, Ankara, İmge Kitapevi.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar