Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MESLEK ÇALGISI IV (BAĞLAMA) |
İkinci düzey |
MÜZ208.6 |
|
4 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET ATEŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
OKUTMAN MEHMET ATEŞ, ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KANDEMİR YİĞİT ALKAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bağlamada ki Yöresel tavırlar ve etütlerle ileri düzeyde icra kabiliyetini kazandırmayı hedefler.
|
Dersin tanımı
|
Bağlama çalmayı sistematik şekilde öğretmeyi hedefleyen derstir.
|
1- |
3/8,6/8,12/8’lik usullerin kısaca tanıtılması
|
2- |
Azeri tavrının tanıtılması,örnek eserlerin dinletilmesi,Tavrın la dizisi içerisinde etütsel uygulaması. Karabağ,,Elmas eserlerinin çalınması
|
3- |
Re minör Do Majör Azeri etüt
|
4- |
Atabarı,Çargah Azeri etüt
|
5- |
Ceyranım Gel Gel
|
6- |
Arakçının Mendedir Ceyran türküsünün çalınması
|
7- |
Parmak çarpması etüdü no: 6
|
8- |
VİZE HAFTASI
|
9- |
VİZE HAFTASI
|
10- |
Bayram Gelir elime Elimize türküsünün çalınması
|
11- |
Etüt: Üçerli gruplarda düz tezene çalışması
|
12- |
Teke yöresi tavrının tanıtılması,örnek eserlerin dinletilmesi, Tavrın la dizisi içerisinde etütsel uygulaması
|
13- |
Eli elekli gelin,Ardıç arasında biten naneler (Burdur)
|
14- |
Dere geliyor dere,Ak fasülye oldu mu (Dirmil)
|
15- |
Yayla Yollarında Yürüyüp Gelir,Dirmilcikten Gelir Yaylanın Yolu
|
16- |
FİNAL HAFTASI
|
17- |
FİNAL HAFTASI
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yöresel tavırların icrasına başlanması
|
2- |
Orta düzey etütlerle Acelitenin gelişmesi
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
2- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
3- |
Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
|
|
4- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
5- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
6- |
Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
7- |
Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
|
|
8- |
Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
|
|
9- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
10- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
11- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
102
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
TRT THM Repertuarı, Doç. Dr. Mehmet KINIK Bağlama için 100 Etüt , Prof. Sabri YENER Bağlama Metodu I-II-III Yrd. Doç. Erdal TUĞCULAR Etütler
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|