Giriş | English

Yüksek Lisans > Güzel Sanatlar Enstitüsü > Resim Anasanat Dali (yüksek Lisans) > MESLEK ÇALGISI IV (BAĞLAMA)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEK ÇALGISI IV (BAĞLAMA) İkinci düzey MÜZ208.6 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET ATEŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN MEHMET ATEŞ, ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KANDEMİR YİĞİT ALKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bağlamada ki Yöresel tavırlar ve etütlerle ileri düzeyde icra kabiliyetini kazandırmayı hedefler.
Dersin tanımı Bağlama çalmayı sistematik şekilde öğretmeyi hedefleyen derstir.

Dersin içeriği
1- 3/8,6/8,12/8’lik usullerin kısaca tanıtılması
2- Azeri tavrının tanıtılması,örnek eserlerin dinletilmesi,Tavrın la dizisi içerisinde etütsel uygulaması. Karabağ,,Elmas eserlerinin çalınması
3- Re minör Do Majör Azeri etüt
4- Atabarı,Çargah Azeri etüt
5- Ceyranım Gel Gel
6- Arakçının Mendedir Ceyran türküsünün çalınması
7- Parmak çarpması etüdü no: 6
8- VİZE HAFTASI
9- VİZE HAFTASI
10- Bayram Gelir elime Elimize türküsünün çalınması
11- Etüt: Üçerli gruplarda düz tezene çalışması
12- Teke yöresi tavrının tanıtılması,örnek eserlerin dinletilmesi, Tavrın la dizisi içerisinde etütsel uygulaması
13- Eli elekli gelin,Ardıç arasında biten naneler (Burdur)
14- Dere geliyor dere,Ak fasülye oldu mu (Dirmil)
15- Yayla Yollarında Yürüyüp Gelir,Dirmilcikten Gelir Yaylanın Yolu
16- FİNAL HAFTASI
17- FİNAL HAFTASI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yöresel tavırların icrasına başlanması
2- Orta düzey etütlerle Acelitenin gelişmesi
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3- Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6- Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7- Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8- Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı TRT THM Repertuarı, Doç. Dr. Mehmet KINIK Bağlama için 100 Etüt , Prof. Sabri YENER Bağlama Metodu I-II-III Yrd. Doç. Erdal TUĞCULAR Etütler
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar