Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ZAMAN YÖNETİMİ VE PLANLAMA |
Üçüncü düzey |
SEC133 |
|
1 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LEMAN KARBUKAN NAYİM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Leman Karbukan Nayim
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Zaman kavramının önemi
|
Dersin tanımı
|
Zaman kavramı çok yönlü olarak ele alınmaktadır.
|
1- |
Zaman Kavramı ve Önemi
|
2- |
Alışkanlıklar ve Hayır Diyebilmek
|
3- |
Temel Düzeyde Zaman Planlaması
|
4- |
Zaman Kullanım Matrisi
|
5- |
Zaman Yönetimi
|
6- |
Zaman Yönetimi Teknikleri
|
7- |
Zaman Tuzakları
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Ara sınavı değerlendirmesi sınav sorularının cevapları ile ilgili geri bildirimlerin yapılması
|
10- |
Kişisel Zaman Yönetimi
|
11- |
Kişiden Kaynaklanan Zaman Tuzakları
|
12- |
Örgütsel Zaman Yönetimi
|
13- |
İş, İşyeri, Yönetim ve Politikalardan Kaynaklanan Zaman Tuzakları
|
14- |
Zaman Tuzaklarının Yönetimi
|
15- |
Toplantı Yönetimi
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Zaman kavramını, zaman yönetimini ve planlamasını açıklar.
|
2- |
Zaman yönetimi ve planlama tekniklerini bilir
|
3- |
Zamanı etkin ve verimli kullanmak için zaman yönetimini planlar
|
4- |
Zaman kavramını bir kaynak olarak kullanma farkındalığına sahip olur
|
5- |
Bireysel ve kurumsal zaman yönetimi ayrımını bilir.
|
6- |
Zaman kaybı ve tuzaklarına yönelik önlemler alır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
69
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Adair J. (2006). Etkili zaman yönetimi. Babıali Kültür Yayıncılığı
|
|