Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Tarim Bilimleri ve Teknolojileri(dr.ing) > CROPPING SYSTEMS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
CROPPING SYSTEMS Üçüncü düzey AGS 619 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili ENGLISH
Koordinatör PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
Dersin veriliş şekli Örgün eğitim
Dersin amacı Farklı klimatik, edafik, topografik, ekolojik, teknolojik, ekonomik ve sosyal koşullarda uygulanabilecek tarım sistemlerini tanıtmak.
Dersin tanımı Farklı klimatik, edafik, topografik, ekolojik, teknolojik, ekonomik ve sosyal koşullarda uygulanabilecek tarım sistemlerini tanıtmak. Kurak, Yarı-kurak ve nemli bölgelerde, kumlu, killi, tınlı, asidik, bazik ve diğer özellikler bakımından farklı topraklarda uygulanacak tarım sistemlerinin tanıtmak.

Dersin içeriği
1- Kuru, Yarı-kuru ve Nemli Tarım, Monokültür ve Polikültür Tarım Sistemleri
2- Şeritvari, Kontürvari, Karışık ve Birlikte Ekim Sistemleri
3- Ekim nöbeti, Örtücü bitkiler, organik ve sürdürülebilir tarım sistemleri
4- Korumalı Tarım sistemleri: Toprak işlemesiz tarım, şeritvari, malçlı ve karıkvari toprak işleme sistemleri
5- Tarımsal atık ve kalıntı yönetimi, uzaklaştırma, yakma ve yararlı hale dönüştürme
6- Su hasadı, Sulama, Drenaj ve Nadas uygulamaları
7- Toprak orgaik maddesinin zenginleştirilmesi
8- Ara Sınav
9- Organik ve Organomineral gübreler ve toprak iyileştiriciler
10- Mikrobiyal gübreler,yosun ve quano
11- İyi Tarım Uygulamaları
12- Erozyon kontrol ugyulamaları
13- Eko köyler ve Eko truzim
14- Genel Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tarım sistemlerini bilir.
2- Toprak işleme yöntemlerini ve kalıntı yönetimini bilir.
3- Suyun korunması, sulama ve su hasadı yöntemlerini bilir.
4- Erozyon kontrol yöntemlerini bilir.
5- Tarla Tarımında organik tarım,iyi tarım uygulamaları gibi yeni sistemleri bilir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 5 50
Sunum / Seminer hazırlama 10 4 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar