Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
CROPPING SYSTEMS |
Üçüncü düzey |
AGS 619 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
ENGLISH
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
|
Dersin veriliş şekli
|
Örgün eğitim
|
Dersin amacı
|
Farklı klimatik, edafik, topografik, ekolojik, teknolojik, ekonomik ve sosyal koşullarda uygulanabilecek tarım sistemlerini tanıtmak.
|
Dersin tanımı
|
Farklı klimatik, edafik, topografik, ekolojik, teknolojik, ekonomik ve sosyal koşullarda uygulanabilecek tarım sistemlerini tanıtmak. Kurak, Yarı-kurak ve nemli bölgelerde, kumlu, killi, tınlı, asidik, bazik ve diğer özellikler bakımından farklı topraklarda uygulanacak tarım sistemlerinin tanıtmak.
|
1- |
Kuru, Yarı-kuru ve Nemli Tarım, Monokültür ve Polikültür Tarım Sistemleri
|
2- |
Şeritvari, Kontürvari, Karışık ve Birlikte Ekim Sistemleri
|
3- |
Ekim nöbeti, Örtücü bitkiler, organik ve sürdürülebilir tarım sistemleri
|
4- |
Korumalı Tarım sistemleri: Toprak işlemesiz tarım, şeritvari, malçlı ve karıkvari toprak işleme sistemleri
|
5- |
Tarımsal atık ve kalıntı yönetimi, uzaklaştırma, yakma ve yararlı hale dönüştürme
|
6- |
Su hasadı, Sulama, Drenaj ve Nadas uygulamaları
|
7- |
Toprak orgaik maddesinin zenginleştirilmesi
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Organik ve Organomineral gübreler ve toprak iyileştiriciler
|
10- |
Mikrobiyal gübreler,yosun ve quano
|
11- |
İyi Tarım Uygulamaları
|
12- |
Erozyon kontrol ugyulamaları
|
13- |
Eko köyler ve Eko truzim
|
14- |
Genel Değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tarım sistemlerini bilir.
|
2- |
Toprak işleme yöntemlerini ve kalıntı yönetimini bilir.
|
3- |
Suyun korunması, sulama ve su hasadı yöntemlerini bilir.
|
4- |
Erozyon kontrol yöntemlerini bilir.
|
5- |
Tarla Tarımında organik tarım,iyi tarım uygulamaları gibi yeni sistemleri bilir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
10
|
5
|
50
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
4
|
40
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
190
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|