Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Enerji Sistemleri Mühendisliği > İNGİLİZCE-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNGİLİZCE-II Birinci düzey ESYD 102 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. OĞUZ DEMİRYÜREK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Genel ingilizce bilgisinin kazandırılması ve pekiştirilmesi ile mesleki ingilizceye geçiş
Dersin tanımı Akademik İngilizce Terimleri, Enerji Mühendisliğinde kullanılan ingilizce terimleri, mesleki ingilizceye giriş

Dersin içeriği
1- Okuma parçası örneği kullanarak, yapısal olarak bileşenlerini tarif etmek.
2- Okuma parçalarında, metindeki amacı bulmak.
3- Okuma parçasını haritalandırarak nerelerde önemli bilgiler olduğunu tespit etmek.
4- Okuma parçasındaki ana fikri bulmak.
5- Aktif okuma becerilerini örnek okuma parçaları üzerinde pekiştirmek.
6- Okuma parçalarında ilk paragrafı kullanarak metnin açıklama, tartışma ve ispatlamak amaçlarınından hangisine uygun olduğunu tespit etmek.
7- Okuma parçalarında giriş paragrafının özelliklerinin incelenmesi.
8- Okuma parçalarında gövde paragraflarının özelliklerinin incelenmesi.
9- Okuma parçalarında sonuç paragrafının özelliklerinin incelenmesi.
10- Uzun ve zor okuma parçalarını basitleştirme yöntemleri.
11- Uzun cümleleri kısaltma yöntemleri.
12- Paragraflarda detay bilgilerin verildiği cümlelerin tespiti ve bunların atılması.
13- Anlamı bilinmeyen kelimelerin cümle bütünlüğü içerisinde anlamlandırılması.
14- Okuma parçalarının hızlıca okunup anlanması üzerine verilen tekniklerinin birlikte yorumlanarak pekiştirilmesi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Understands sentences and frequently used expressions related to areas of immediate relevance (e.g basic personel and family information) Exchanges information on familiar and routine matters
2- Increase students'''''''''''''''' knowledge of English grammar and vocabulary.
3- Increase students'''''''''''''''' confidence in using English.
4- Increase students'''''''''''''''' scores in English exams are performed by different test centers.
5- Improvement of english reading, writing, speaking skills
6- Increase students'''' scores in English exams are performed by different test centers.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4- - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10- Etkin iletişim kurma becerisi
11- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13- Çağın sorunları hakkında bilgi
14- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     55
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı LANGUAGE TO GO SEVİYE :ELEMENTARY (FOR ADULT LEARNERS OF ENGLISH) YAZARLAR :SIMON LE MAISTRE & CARINA LEWIS YAYINEVİ :PEARSON LONGMAN
Yardımcı Kaynaklar Elementary Technical English, Martin Webber and Jonathan Seath, Thomas Nelson mad Sons Ltd., Surrey,1984.

Ders ile ilgili dosyalar