Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 |
Birinci düzey |
TO851 |
|
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ders aşamasını tamamlamış olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ADEM GÜNEŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Bölüm öğretim üyeleri
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
İlgili alandaki bir araştırmayı planlayıp yürütebilecek bilgi ve becerilerin kazandırılması
|
Dersin tanımı
|
Fen bilimleri enstitüsü tarafından yüksek lisans veya doktora tez programı kabul edilen yüksek lisans veya doktora öğrencileri için danışman yönetiminde, son gelişmeler ışığında araştırma ve tez sonuçlarının tartışılması, tezin yürütülmesi sırasında ortaya çıkan sorunların çözümü ve uygulanan yöntemlerden daha daha iyi sonuçlar alınmasının sağlanmasına yönelik çalışmaları kapsamaktadır.
|
1- |
Proje konusunu belirlemek üzere ön çalışmanın yapılması.
|
2- |
Proje konusunun belirlenmesi.
|
3- |
Proje konusu ile ilgili literatür çalışmasının yapılması
|
4- |
Proje konusu ile ilgili literatür çalışmasının yapılması
|
5- |
Proje konusu ile ilgili literatür çalışmasının yapılması
|
6- |
Elde edilen bilgilerle rapor sunma (ödev, proje)
|
7- |
Elde edilen bilgilerle rapor sunma (ödev, proje)
|
8- |
Projenin hazırlanması.
|
9- |
Projenin hazırlanması.
|
10- |
Projenin hazırlanması.
|
11- |
Projenin hazırlanması.
|
12- |
Projenin hazırlanması.
|
13- |
Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışma
|
14- |
Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışma
|
15- |
Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışma
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur
|
2- |
Toprak sorunlarını kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır.
|
3- |
Bir konuyu, literatürden araştırma ve öğrenme becerisini kazanma
|
4- |
Literatürler ışığında bir projenin hazırlanmasını öğrenme
|
5- |
Deneysel çalışmalarda; sistem kurma, sonuç alma ve sonuçları tablo, grafik vb. yollarla değerlendirme becerilerini kazanma
|
6- |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar
|
7- |
Yapılan bir çalışmanın tez formatında nasıl hazırlanacağını öğrenme
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
14
|
5
|
70
|
Toplam iş yükü
|
|
|
126
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tezle ilgili süreli yayınlar, çalışma konusuyla ilgili çevrimiçi literatür tarama Tezle ilgili kitaplar
|
|