Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > ZEHİRLENMELER VE HÜCRESEL SAVUNMA SİSTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ZEHİRLENMELER VE HÜCRESEL SAVUNMA SİSTEMLERİ Üçüncü düzey VFT 520 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUHAMMET YASİN TEKELİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. FERİDE KOÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Zehirlenmeler ve hücresel savunma sistemleri hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı Zehirlenmeler ve hücresel savunma sistemleri

Dersin içeriği
1- Zehirlenmenin tanımı ve tipleri
2- Zehirlenme ve zehirliliği etkileyen faktörler
3- Serbest radikallerin tanımı
4- Reaktif oksijen radikalleri
5- Serbest radikallerin kaynakları
6- Hücrede serbest radikallerin oluşumu
7- Membran hasarı; Lipid peroksidasyonu
8- Ara sınav
9- Serbest radikal reaksiyonlarına karşı hücresel savunma sistemleri
10- Serbest radikal reaksiyonlarına karşı hücresel savunma sistemleri
11- Antioksidan Bileşikler
12- Antioksidan Enzimler
13- Antioksidan Enzimler
14- Bazı hastalıklarda serbest radikallerin rolü
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İmmün sisteminin temel yapı ve işleyişinin öğrenilmesi
2- İmmünokimyasal prensipler hakkında bilgi sahibi olabilme
3- İmmün sistem hücrelerinin işlevlerinin kavranması
4- İmmün sistem hümoral yanıt mekanizmasının irdelenmesi
5- Doğal ve kazanılmış bağışıklığın temelleri konusunda bilgi sahibi olunması
6- Seçilmiş immün sistem patolojileri ile ilgili temellerin kavranması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Studies on Veterinary Medicine,Devlin TM.
Yardımcı Kaynaklar Textbook of Biochemistry with Clinical Correlations, 6th ed. New York: Wiley-Liss; 2006. Sami Ahmad. Oxidative Stress and Antioxidant Defenses in Biology. Chapman & Hall, 1995. Barry Halliwell, John MC Gutteridge. Free Radicals in Biology and Medicine. Third Ed., Oxford, 2000.

Ders ile ilgili dosyalar