Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (yüksek Lisans) > ZEHİRLENMELER VE HÜCRESEL SAVUNMA SİSTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ZEHİRLENMELER VE HÜCRESEL SAVUNMA SİSTEMLERİ İkinci düzey VFT 520 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUHAMMET YASİN TEKELİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. FERİDE KOÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Zehirlenmeler ve hücresel savunma sistemleri hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı Zehirlenmeler ve hücresel savunma sistemleri

Dersin içeriği
1- Zehirlenmenin tanımı ve tipleri
2- Zehirlenme ve zehirliliği etkileyen faktörler
3- Serbest radikallerin tanımı
4- Reaktif oksijen radikalleri
5- Serbest radikallerin kaynakları
6- Hücrede serbest radikallerin oluşumu
7- Membran hasarı; Lipid peroksidasyonu
8- Ara sınav
9- Serbest radikal reaksiyonlarına karşı hücresel savunma sistemleri
10- Serbest radikal reaksiyonlarına karşı hücresel savunma sistemleri
11- Antioksidan Bileşikler
12- Antioksidan Enzimler
13- Antioksidan Enzimler
14- Bazı hastalıklarda serbest radikallerin rolü
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İmmün sisteminin temel yapı ve işleyişinin öğrenilmesi
2- İmmünokimyasal prensipler hakkında bilgi sahibi olabilme
3- İmmün sistem hücrelerinin işlevlerinin kavranması
4- İmmün sistem hümoral yanıt mekanizmasının irdelenmesi
5- Doğal ve kazanılmış bağışıklığın temelleri konusunda bilgi sahibi olunması
6- Seçilmiş immün sistem patolojileri ile ilgili temellerin kavranması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Studies on Veterinary Medicine,Devlin TM.
Yardımcı Kaynaklar Textbook of Biochemistry with Clinical Correlations, 6th ed. New York: Wiley-Liss; 2006. Sami Ahmad. Oxidative Stress and Antioxidant Defenses in Biology. Chapman & Hall, 1995. Barry Halliwell, John MC Gutteridge. Free Radicals in Biology and Medicine. Third Ed., Oxford, 2000.

Ders ile ilgili dosyalar