Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MERAL BAYAT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MERAL BAYAT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konu anlatımı ve tartışma. Bütün öğrencilerin tartışmaya katılması beklenmektedir. Dönem sonunda saha / klinik stajı/ vaka çalışması yer almaktadır.
|
Dersin amacı
|
Hemşireliğin yıllar içindeki bilimsel gelişmesinin hemşirelik uygulama, yönetim, araştırma ve müfredata yansımasının incelenmesi ve bir teorisyenin modeline göre klinik uygulama/ vaka çalışması yapılması.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders değişik düzeylerdeki teorilerin hemşirelikte kullanımlarını inceler.
|
1- |
Sonuç paradigması (outcome) / Sistem paradigması
|
2- |
Bakım/insan olma paradigması
|
3- |
Diğer modeller
|
4- |
Orta düzey teori örnekleri
|
5- |
Hemşirelik modellerinin çeşitli alanlarda kullanılması (Eğitimde-müfredat programında, uygulamada, araştırmada, ve yönetimde kullanılması)
|
6- |
Kitap tartışması
|
7- |
Uygulama/ Vaka Çalışması
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hemşireliğin paradigmaları arasındaki benzerlik ve farklılıkları anlamak
|
2- |
Hemşirelikteki diğer modellerden örnekleri incelemek
|
3- |
Hemşirelikteki orta düzey teorilerini incelemek
|
4- |
Hemşirelik modellerinin hemşirelik eğitim, uygulamada, araştırma ve yönetimde kullanılmalarını inceleme
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
5
|
8
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
155
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Meleis, A. Theoretical Nursing Development and Progress (5th Ed.) Wolters Kluwer Health/ Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, 2012.
McKenna, H., Nursing Theories and Models, (Firsth Ed.), Routledge, London, 1997
Chinn, P. & Kramer, M., Theory and Nursing Integrated Knowledge Development, (5th Ed.) Mosby, St Louis, 1999.
McKenna H. P., Murphy F. A. Pajnkihar M., Fundamentals of Nursing Models, Theories and
Practice (second Ed.), John Wiley & Sons, Ltd, Malden, 2014.
Allıgood M. R., Nursıng Theorısts and Theır Work, (8 th Ed.), Elsevier Mosby, St. Louis, 2014.
George, J. B., The Base for Professional Nursing Practice , (6th Ed.) Pearson Education Limited, 2014.
Smith M.C., Parker M. E., Nursing Theories & Nursing Practice (Fourth Ed.) F. A. Davis Company, Philadelphia, 2015.
Parker M. E., Nursing Theories and Nursing Practice, (second edition), F. A. Davis Company, Philadelphia, 2005.
Karadağ A, Çalışkan N, Göçmen B. Z.., Hemşirelik Teorileri ve Modelleri, (1. Bs.) Akademi basım ve Yayıncılık, 2017.
Fawcett J., Contemporary Nursing Knowledge- Analysis and Evaluation of Nursing Models and theories (Second Ed.) F.A. Davis Company, Philadelphia., 2006.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bach, R., Martı Jonathan Livinston, Epsilon Yayıncılık Hizm. Tic. San. Ltd. Şti. İstanbul 1997.
|
|