Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Toprak Bilimi ve Bitki Besleme (doktora) > FARKLI TOPRAK TİPLERİNDE SÜS BİTKİSİ YETİŞTİRME VE PEYZAJ TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FARKLI TOPRAK TİPLERİNDE SÜS BİTKİSİ YETİŞTİRME VE PEYZAJ TASARIMI Üçüncü düzey TO614 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FİRDES ULAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. FİRDES ULAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Modern toplumda gittikçe önem artan çim konusunda öğrencilerin bilgi düzeylerini arttırmak ve yaygın sorunlar konusunda yorum yapabilecek birikim kazandırmaktır
Dersin tanımı Çim türleri ve özellikleri, kültürel işlemleri konusunda bilgiler verilecektir

Dersin içeriği
1- Çim kültürü, gereksinimi, kullanım alanları ve temel tanımlamalar
2- Çim bitkilerinin morfolojik özellikleri
3- Çim türlerinin adaptasyon açısından sınıflaması ve serin iklim çim türleri
4- Sıcak iklim çim türleri
5- Çim bitkileri ekolojisi: ışık, ışığa tolerans açısından varyasyon, etkileri
6- Çim bitkileri ekolojisi: yüksek ve düşük sıcaklık, sıcağa tolerans açısından varyasyon ve etkileri
7- dormansi, termoperiyodizm ve verelizasyon
8- Vize
9- Sulama, kuraklığa tolerans açısından varyasyon, su birikintileri, rüzgar
10- Çimi etkileyen toprak kaynaklı ekolojik faktörler: fiziksel, kimyasal ve biyolojik faktörler
11- Kültürel işlemler: alan hazırlığı ve ekim, tohumların özellikleri ve karışımlar
12- Gübreleme, mevsimlerin gübreleme programına etkisi
13- Yabancı ot kontrolü, sulama ve biçme, kumlama, silindirmeleme, üstten ekim
14- hastalık ve zararlıları
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler çim kullanım alanları, yararları hakkında bilgi sahibi olacaklardır
2- Çimlerin morfolojik özellikleri hakkında bilgilendirilecektir
3- Çim türleri, özellikleri, adaptasyon kuşağına ve kullanım amacına göre çim seçimi konusunda bilgi sahibi olacaklardır
4- Çimi etkileyen ekolojik faktörler ve çim türlerinin bu faktörlere verdiği tepkiler konusunda bilgi sahibi olacaklardır
5- Çim bitkilerinde uygulanan kültürel işlemler hakkında bilgi sahibi olacaklardır
6- Çimlerde yaygın görülen hastalık, zararlı ve fizyolojik sorunlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında evrensel boyutta bilgi sahibi olmak.
2- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında bağımsız araştırmalar yapabilme becerisini kazanmak.
3- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini ileri düzeyde öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisini kazanmak.
4- Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
5- Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
6- Ülkemizde ve Dünya’da Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisini kazanmak
7- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenilemek ve geliştirme becerisini kazanmak.
8- Uzmanlık alanı ile ilgili konularda elde ettiği bilgi ve deneyimi topluma aktarabilmek ve yayabilme becerisini kazanmak..
9- Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisini kazanmak.
10- Toprak ve Bitki Besleme ile ilgili karşılaştığı sorunlara bilimsel düzeyde yaklaşma, çözüm önerilerini yöntemleriyle birlikte sunabilme ve yöntemleri uygulayarak sonuçlarını değerlendirebilme becerisi kazanma.
11- Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olmak.
12- Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilmek
13- Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olmak.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 8 1 8
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 4 20
Ödev 3 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Çim Alanları Yapım ve Bakım Tekniği Prof. Dr. Esvet Açıkgöz Çevre Peyzaj Mimarlığı Yayınlar
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar