Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. FİRDES ULAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. FİRDES ULAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Modern toplumda gittikçe önem artan çim konusunda öğrencilerin bilgi düzeylerini arttırmak ve yaygın sorunlar konusunda yorum yapabilecek birikim kazandırmaktır
|
Dersin tanımı
|
Çim türleri ve özellikleri, kültürel işlemleri konusunda bilgiler verilecektir
|
1- |
Çim kültürü, gereksinimi, kullanım alanları ve temel tanımlamalar
|
2- |
Çim bitkilerinin morfolojik özellikleri
|
3- |
Çim türlerinin adaptasyon açısından sınıflaması ve serin iklim çim türleri
|
4- |
Sıcak iklim çim türleri
|
5- |
Çim bitkileri ekolojisi: ışık, ışığa tolerans açısından varyasyon, etkileri
|
6- |
Çim bitkileri ekolojisi: yüksek ve düşük sıcaklık, sıcağa tolerans açısından varyasyon ve etkileri
|
7- |
dormansi, termoperiyodizm ve verelizasyon
|
8- |
Vize
|
9- |
Sulama, kuraklığa tolerans açısından varyasyon, su birikintileri, rüzgar
|
10- |
Çimi etkileyen toprak kaynaklı ekolojik faktörler: fiziksel, kimyasal ve biyolojik faktörler
|
11- |
Kültürel işlemler: alan hazırlığı ve ekim, tohumların özellikleri ve karışımlar
|
12- |
Gübreleme, mevsimlerin gübreleme programına etkisi
|
13- |
Yabancı ot kontrolü, sulama ve biçme, kumlama, silindirmeleme, üstten ekim
|
14- |
hastalık ve zararlıları
|
15- |
Final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler çim kullanım alanları, yararları hakkında bilgi sahibi olacaklardır
|
2- |
Çimlerin morfolojik özellikleri hakkında bilgilendirilecektir
|
3- |
Çim türleri, özellikleri, adaptasyon kuşağına ve kullanım amacına göre çim seçimi konusunda bilgi sahibi olacaklardır
|
4- |
Çimi etkileyen ekolojik faktörler ve çim türlerinin bu faktörlere verdiği tepkiler konusunda bilgi sahibi olacaklardır
|
5- |
Çim bitkilerinde uygulanan kültürel işlemler hakkında bilgi sahibi olacaklardır
|
6- |
Çimlerde yaygın görülen hastalık, zararlı ve fizyolojik sorunlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında evrensel boyutta bilgi sahibi olmak.
|
|
2- |
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında bağımsız araştırmalar yapabilme becerisini kazanmak.
|
|
3- |
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini ileri düzeyde öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisini kazanmak.
|
|
4- |
Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
|
|
5- |
Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
|
|
6- |
Ülkemizde ve Dünya’da Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisini kazanmak
|
|
7- |
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenilemek ve geliştirme becerisini kazanmak.
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda elde ettiği bilgi ve deneyimi topluma aktarabilmek ve yayabilme becerisini kazanmak..
|
|
9- |
Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisini kazanmak.
|
|
10- |
Toprak ve Bitki Besleme ile ilgili karşılaştığı sorunlara bilimsel düzeyde yaklaşma, çözüm önerilerini yöntemleriyle birlikte sunabilme ve yöntemleri uygulayarak sonuçlarını değerlendirebilme becerisi kazanma.
|
|
11- |
Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olmak.
|
|
12- |
Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilmek
|
|
13- |
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olmak.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
8
|
1
|
8
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
10
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
20
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
4
|
20
|
Ödev
|
3
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Çim Alanları Yapım ve Bakım Tekniği Prof. Dr. Esvet Açıkgöz Çevre Peyzaj Mimarlığı Yayınlar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|