Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. FİRDES ULAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. FİRDES ULAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Modern toplumda gittikçe önem artan çim konusunda öğrencilerin bilgi düzeylerini arttırmak ve yaygın sorunlar konusunda yorum yapabilecek birikim kazandırmaktır
|
Dersin tanımı
|
Çim türleri ve özellikleri, kültürel işlemleri konusunda bilgiler verilecektir
|
1- |
Çim kültürü, gereksinimi, kullanım alanları ve temel tanımlamalar
|
2- |
Çim bitkilerinin morfolojik özellikleri
|
3- |
Çim türlerinin adaptasyon açısından sınıflaması ve serin iklim çim türleri
|
4- |
Sıcak iklim çim türleri
|
5- |
Çim bitkileri ekolojisi: ışık, ışığa tolerans açısından varyasyon, etkileri
|
6- |
Çim bitkileri ekolojisi: yüksek ve düşük sıcaklık, sıcağa tolerans açısından varyasyon ve etkileri
|
7- |
dormansi, termoperiyodizm ve verelizasyon
|
8- |
Vize
|
9- |
Sulama, kuraklığa tolerans açısından varyasyon, su birikintileri, rüzgar
|
10- |
Çimi etkileyen toprak kaynaklı ekolojik faktörler: fiziksel, kimyasal ve biyolojik faktörler
|
11- |
Kültürel işlemler: alan hazırlığı ve ekim, tohumların özellikleri ve karışımlar
|
12- |
Gübreleme, mevsimlerin gübreleme programına etkisi
|
13- |
Yabancı ot kontrolü, sulama ve biçme, kumlama, silindirmeleme, üstten ekim
|
14- |
hastalık ve zararlıları
|
15- |
Final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler çim kullanım alanları, yararları hakkında bilgi sahibi olacaklardır
|
2- |
Çimlerin morfolojik özellikleri hakkında bilgilendirilecektir
|
3- |
Çim türleri, özellikleri, adaptasyon kuşağına ve kullanım amacına göre çim seçimi konusunda bilgi sahibi olacaklardır
|
4- |
Çimi etkileyen ekolojik faktörler ve çim türlerinin bu faktörlere verdiği tepkiler konusunda bilgi sahibi olacaklardır
|
5- |
Çim bitkilerinde uygulanan kültürel işlemler hakkında bilgi sahibi olacaklardır
|
6- |
Çimlerde yaygın görülen hastalık, zararlı ve fizyolojik sorunlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
8
|
1
|
8
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
10
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
20
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
4
|
20
|
Ödev
|
3
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Çim Alanları Yapım ve Bakım Tekniği Prof. Dr. Esvet Açıkgöz Çevre Peyzaj Mimarlığı Yayınlar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|