Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SEMİNER |
Üçüncü düzey |
KİM 500 |
|
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yalnızca Lisansüstü öğrencilere yönelik açılan derstir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. YAHYA GÜZEL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Fen Fakültesi Kimya Bölümünün bütün öğretim elemanları
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Ders tanımı içerisinde belirlenmiş olan ait konuların öğrencilere verilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Haftada 2 saat uygulamalı olarak yapılmaktadır. Bir konuda seminer hazırlama, eğitim ve öğretim yöntemleri, sunum teknikleri, vurgu ve ses tonu, konuyu özetleme, tahtayı veya öğretim araçlarını (bilgisayarı) iyi, doğru ve uygun kullanma, zamana karşı yarışarak tamamlama ve süreyi iyi kullanma, Kaynak belirtme şekilleri, doğru ve güvenilirlik. Verilen ödev ve örnek hazırlıklarıyla öğrencilerin aktif olarak konular üzerinde tartışmalarına imkan verilmektedir. Öğrencilere seminer uygulamaları yaptırarak yeteneklerini geliştirmek ve değerlendirerek eksiklerini göstermektir.
|
1- |
Belirli bir konuda seminer ve poster hazırlama yolları, modern eğitim ve öğretim yöntemleri,
|
2- |
Seminer hazırlama ve sunum teknikleri, vurgu ve ses tonu, konuyu özetleme, tahtayı veya öğretim araçlarını iyi, doğru ve uygun kullanma, zamana karşı yarışarak tamamlama ve süreyi iyi kullanma, Kaynak belirtme şekilleri, doğru ve güvenilirlik.
|
3- |
Verilen ödev ve örnek hazırlıklarıyla öğrencilerin aktif olarak konular üzerinde tartışmalarına imkan vermek.
|
4- |
Öğrencilere seminer uygulamaları yaptırarak yeteneklerini geliştirmek ve değerlendirerek eksiklerini göstermektir.
|
5- |
Öğrencilere seminer uygulamaları yaptırmak...
|
6- |
Seminer Uygulamaları
|
7- |
Seminer Uygulamaları
|
8- |
Seminer Uygulamaları
|
9- |
Seminer Uygulamaları
|
10- |
Seminer Uygulamaları
|
11- |
Seminer Uygulamaları
|
12- |
Seminer Uygulamaları
|
13- |
Seminer Uygulamaları
|
14- |
Seminer Uygulamaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler powerPoint ve bilgisayar projektörleri kullanarak genel sunumlar prensiplerini öğrendi
|
2- |
Öğrenciler slaytların nasıl daha iyi kullanılabilirliğini hakkında bilgi edindi
|
3- |
Öğrenciler iyi ve kötü slaytları, rahatsız edici alışkanlıkları , sunuma yardımcı olması için bazı önerileri öğrendi
|
4- |
Sonuç olarak iyi bir sunum hazırlayan ve yapabilen lisans üstü öğrenci düzeyine gelindi
|
5- |
Öğrenciler poster hazırlama tekniğini öğrendi
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
|
|
3- |
Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
|
|
4- |
Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
|
|
5- |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
|
|
7- |
Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
|
|
8- |
Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
|
|
9- |
Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
26
|
2
|
52
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
94
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
40
|
1
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
1
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Presentation 101 for Graduate Students/SVM Professor of Cytomics
Department of Basic Medical Sciences & Weldon School of Biomedical Engineering
Purdue University
http://www.cyto.purdue.edu/education
|
Yardımcı Kaynaklar
|
K. Çilenti, D.Ali Özçelik, Kimya Öğretimi, Editör: Prof. Dr. Cevat Alkan, Anadolu Üniversitesi Yayın No: 430, Açık Öğretim Fakültesi Yayın No: 189.
|
|