Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KARŞILAŞTIRMALI ARAKNOLOJİ |
Üçüncü düzey |
BİY 604 |
|
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Öğrencilere aşağıdaki dersleri alması tavsiye edilir:
BİY 585 Akaroloji
BİY 587 Akar Taksonomisi ve Filogenisi
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYŞE TOLUK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. NUSRET AYYILDIZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencilere, karşılaştırmalı morfolojik çalışmalara dayanarak keliserlilerin akrabalıklarını, evrimini ve sınıflandırmasını öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders; Chelicerata’nın karşılaştırmalı morfolojisi, üremesi, embriyo sonrası gelişimi, akrabalıkları, sınıflandırması ve evrimi konularını kapsar.
|
1- |
Karşılaştırmalı morfoloji
|
2- |
Üreme, embriyo sonrası gelişim
|
3- |
Palpigradi
|
4- |
Actinotrichida
|
5- |
Solifugae
|
6- |
Pseudoscorpionida
|
7- |
Anactinotrichida
|
8- |
Ricinulei
|
9- |
Uropygi
|
10- |
Amblypygi
|
11- |
Araneida
|
12- |
Opilionida
|
13- |
Scorpionida
|
14- |
Xiphosura
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Farklı keliserat gruplarının temel morfolojik karakterlerini karşılaştırmalı olarak bilir.
|
2- |
Karşılaştırma için örnekler olarak seçilen türlerin tanımlarına dayanarak diğer keliserat türlerinin ayrıntılı tanımlarını yapar.
|
3- |
Farklı keliserat grupları arasındaki evrimsel ilişkiyi analiz eder.
|
4- |
Farklı keliserat grupları arasındaki evrimsel ilişkiyi sentezler.
|
5- |
Farklı keliserat gruplarını teşhis eder
|
6- |
Keliseratların filogenisini yorumlar
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
5
|
35
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
65
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
7
|
35
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Hammen, L. Van der, An Introduction to Comparative Arachnology, SPB Academic Publishing bv, The Netherlands, 1989.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Babaşoğlu, A., Örümcekgiller (Arachnida), Kültür Kitabevi, Niğde, 1999.
|
|