Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > UZAY ORTAMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZAY ORTAMI Üçüncü düzey UZM304 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM KÜÇÜK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. İBRAHİM KÜÇÜK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Örgün
Dersin amacı Uzay Ortamı dersinin amacı, öğrencilere uzayda bulunan çeşitli ortamların özelliklerini, etkilerini ve uzay mühendisliği uygulamalarında bu ortamların nasıl dikkate alınması gerektiğini öğretmektir.
Dersin tanımı Uzay Ortamı dersi, uzayın çeşitli bölgelerindeki ortamların (örneğin, düşük Dünya yörüngesi, gezegenler arası uzay, yıldızlar arası uzay) özelliklerini, etkilerini ve uzay mühendisliği tasarım ve operasyonları üzerindeki etkilerini inceler.

Dersin içeriği
1- Uzayın Fiziksel Özellikleri
2- Düşük Dünya Yörüngesi ve Uzay Çevresi
3- Düşük Dünya Yörüngesi ve Uzay Çevresi
4- Yıldızlararası Ortam ve İnterstellar Ortam
5- Yıldızlararası Ortam ve İnterstellar Ortam
6- Güneş Radyasyonu ve Uzay Hava Durumu
7- Uzayda Akışkan Dinamiği ve Plazma Ortamları
8- Vize
9- Mikrometeoroidler ve Uzay Enkazı
10- Mikrometeoroidler ve Uzay Enkazı
11- Uzayda Isı Transferi ve Termal Kontrol
12- Uzayda Radyasyonun Etkileri ve Korumaları
13- Uzayda Malzeme Davranışı ve Yıpranma
14- Uzay Ortamında Uydu Tasarımı ve Uzay Araçlarının Performansı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler, uzayın farklı bölgelerindeki ortamların özelliklerini ve fiziksel özelliklerini anlayacaklar.
2- Öğrenciler, uzayda etkileşime giren radyasyon türlerini ve bunların uzay araçları ve ekipmanları üzerindeki etkilerini öğrenecekler.
3- Öğrenciler, uzayda akışkan dinamiği ve plazma ortamlarını anlayarak uzay araçlarının tasarımı ve operasyonları üzerindeki etkilerini değerlendirebilecekler.
4- Öğrenciler, uzayda ısı transferi ve termal kontrolün önemini anlayarak uzay araçlarının termal tasarımını değerlendirebilecekler.
5- Öğrenciler, uzay ortamında uydu tasarımı ve uzay aracı performansının belirlenmesi konularında temel bilgi ve becerilere sahip olacaklar.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 2 14
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar