Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Fizik > TEMEL KİMYA LABORATUVARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMEL KİMYA LABORATUVARI Birinci düzey KFİZ101L Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYŞE BENK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Kimya Bölümü araştırma görevlileri
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı temel kimya laboratuvarı araç, gereçleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek. Maddenin özelliklerini incelemek
Dersin tanımı Temel loboratuvar araç ve gereçlerini tanıtmak, laboratuvar çalışmasının programlanması hakkında öğrenciyi yünlendirmek

Dersin içeriği
1- Grup oluşturulması ve genel bilgiler
2- Kütlenin korunumu kanunu deneyi
3- Maddenin fiziksel ve kimyasal özelliklerinden faydalanarak tanıma deneyi
4- Süblimleşme ve Yoğunluk tayini deneyleri
5- Çöktürme ve süzme deneyi
6- Destilasyon deneyi
7- Kristallendirme deneyi
8- Ara sınav
9- Katılardan çözelti hazırlama deneyi
10- Sıvılardan çözelti hazırlama deneyi
11- Kuvvetli asit- kuvvetli baz titrasyonu deneyi
12- Ekstraksiyon deneyi
13- Telafi haftası
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel kimya laboratuvar araç ve gereçlerinin öğrenilmesi
2- Maddenin fiziksel ve kimyasal özelliklerinin incelenmesi
3- Fiziksel ve kimyasal yöntemlerle maddenin birbirinden ayrılması ve saflaştırılması
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisi kazanır.
2- Doğadaki olay ve olguları gözleme, arkasındaki temel ilkeleri anlama ve ilişkilendirme yeteneğini geliştirir.
3- Doğru soruları sormayı ve bu sorulara yanıt verecek deneyleri tasarlama becerisini geliştirir.
4- Deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
5- Problemi tanımlama, çözme sonuç çıkarma ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Problemin çözümünü zorlaştıran bazı ayrıntıları ihmal ederek, karmaşık ve zor problemleri üstesinden gelinebilir hale getirmek için, idealleştirilmiş model oluşturma becerisi kazanır.
7- Evrende bilinen bütün etkileşmeler (nükleer, gravitasyonel, elektromanyetik) hakkında, mikro ölçekten makro ölçeğe kadar madde ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
8- Tüm mühendislik ve teknolojinin temeli olan fiziğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar.
9- Bilgiye ulaşabilme, analiz edip çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
10- Verinin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
11- Disiplinler arası gruplarda çalışabilme becerisi kazanır.
12- Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır.
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
14- Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Genel Kimya Laboratuvarı Föyü
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar