Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET ÖZTEKİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. AHMET ÖZTEKİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze Eğitim
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin akademik anlamda medya, kamuoyu, kitle, siyaset çerçevesinde ortaya çıkan ilişkileri çözümleyebilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste, kamuoyu, medya ve siyaset kavramlarının karşılıklı ilişki içinde güncel değerlendirmelerle birlikte ele alınmaktadır.
|
1- |
Siyaset kavramı
|
2- |
Siyasal düşünceler tarihine kısa bir bakış
|
3- |
Kamuoyu kavramı
|
4- |
Kamuoyu ve siyaset ilişkisi
|
5- |
Siyasal iletişim ve kamuoyu
|
6- |
Siyasal iletişim ve kitle iletişim araçları
|
7- |
Kitle iletişim araçları ve kamuoyu oluşumu
|
8- |
Kitle iletişimi ve siyasal iletişim
|
9- |
Manipülasyon ve medya
|
10- |
Kamuoyu ve propaganda
|
11- |
Siyasal iletişimde örnek olay incelemeleri
|
12- |
Medyanın güncel değerlendirmeleri
|
13- |
Ulusal ve uluslararası güncel değerlendirmeler
|
14- |
Yeni iletişim teknolojileri ve kamuoyu
|
15- |
Uluslararası Siyasal İletişim
|
16- |
Genel Dönem Değerlendirmesi
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler, siyaset bilimi ve ilişkili olduğu disiplinler hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
2- |
Öğrenciler, yöneten ve yönetilen ilişkisinde iletişimin önemini kavrarlar.
|
3- |
Öğrenciler, kamuoyu oluşumunda kitle iletişim araçlarının etkilerini değerlendirebilirler.
|
4- |
Öğrenciler, siyasal iletişim ve siyaset bilimi arasındaki ilişkiyi açıklayabilirler.
|
5- |
Öğrenciler, kamuoyu kavramının yorumlayabilirler.
|
6- |
Öğrenciler, medya-kamuoyu ve siyaset üçgeninin de farklı çıkarım ve değerlendirmede bulunabilirler.
|
7- |
Öğrenciler, ulusal güncel konuları analiz ederek yorumlayabilirler.
|
8- |
Öğrenciler, uluslararası güncel konuları analiz ederek yorumlayabilirler.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
3
|
48
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
1
|
10
|
Kısa sınavlar
|
2
|
3
|
6
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
3
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
3
|
6
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
5
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
3
|
2
|
6
|
Araştırma
|
4
|
5
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
171
|
AKTS
|
|
|
7.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Derste PDF kaynaklar dağıtılmaktadır.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Alanda bilinen çalışmalar.
|
|