Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HATİCE ÇITAKOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HATİCE ÇITAKOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Yapay sinir ağları (YSA), beynin belirli bir işi veya fonksiyonu gerçekleştirme yöntemini/yolunu modellemek için tasarlanan yapılardır. Bu ders, yapay sinir ağları ile ilgili temel bilgiler verir ve uygulama örnekleri sunar.
|
Dersin tanımı
|
Yapay sinir ağları (YSA), beynin belirli bir işi veya fonksiyonu gerçekleştirme yöntemini/yolunu modellemek için tasarlanan yapılardır. Bu ders, yapay sinir ağları ile ilgili temel bilgiler verir ve uygulama örnekleri sunar.
|
1- |
Beynin yapısı, biyolojik ağlar ve sinir sistemi hakkında bilgi
|
2- |
Yapay sinir sistemleri: Sinirsel hesaplama, YSA''ların gelişim tarihi. YSA''ların temel kavramları ve modelleri - 1
|
3- |
Yapay sinir sistemleri: Sinirsel hesaplama, YSA''ların gelişim tarihi. YSA''ların temel kavramları ve modelleri - 2
|
4- |
YSA modelleri, sinirsel süreçleme.
|
5- |
Öğrenme ve uyum, sinirağı öğrenme kuralları - 1
|
6- |
Öğrenme ve uyum, sinirağı öğrenme kuralları - 2
|
7- |
Tek-katmanlı sinir sınıflayıcılar
|
8- |
Tek-katmanlı geri beslemeli ağlar
|
9- |
ARA SINAVI
|
10- |
Çok katmanlı ileri beslemeli ağlar - 1
|
11- |
Çok katmanlı ileri beslemeli ağlar - 2
|
12- |
Sinir algoritmaları ve sistemlerinin uygulamaları. Sinir ağlarının gerçeklenmesi - 1
|
13- |
Sinir algoritmaları ve sistemlerinin uygulamaları. Sinir ağlarının gerçeklenmesi - 2
|
14- |
Matlab uygulamaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Zekanın özelliklerini kavramak
|
2- |
Bilgisayarlarla zeki sistemlerin geliştirilebileceğini göstermek
|
3- |
Bilgisayar programlarında var olan yapay zeka programlarını göstermek
|
4- |
Farklı problemlerin çözümü için yapay zeka yöntemlerini kullanabilme becerisi elde etmek.
|
5- |
YSA ile ilgili temelleri kavramak
|
6- |
YSA öğrenme algoritmaları
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
14
|
3
|
42
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
4
|
56
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yapay Zeka Uygulamaları, Prof. Dr. Çetin Elmas
|
Yardımcı Kaynaklar
|
----
|
|