Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Çevre Mühendisliği (y.l.) > ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNDE EKOLOJİK UYGULAMALAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNDE EKOLOJİK UYGULAMALAR İkinci düzey ÇEM 545 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe-İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ EVRİM KARAÇETİN BELL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı -
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı Dersin ana amacı, öğrencilerin ekolojik ve sistemler düşünce metotlarını kavraması yoluyla, yirmibirinci yüzyıl insanının karşılaştığı kaynak kullanım ve dağıtımı sorunlarının çözümlenmesine yönelik altyapının sağlanmasıdır.
Dersin tanımı Ekoloji mühendisliği, insan ve dahil olduğu doğal sistemlerin pozitif etkilenebilmesi için sürdürülebilir ekosistemlerin tasarlayan çalışma alanı olarak tanımlanmaktadır. İnsan ve çevresine yararlı ekosistemlerin tasarımı, inşası ve yönetimini içeren bir bilim dalıdır. Bu derste, ekoloji mühendisliğinin de çalışma konuları arasına giren ve çevre mühendislerinin yararlanabilecekleri uygulamalara değinilecektir.

Dersin içeriği
1- Bilim olarak Ekoloji, Ekoloji Mühendisliği
2- Tasarım için ekolojik temeller
3- Kominite ve Ekosistem Ekolojisi ekolojisi
4- Peyzaj Ekolojisi
5- Peyzaj Ekolojisi: Örnek Çalışma: İklim Değişimi ve Ormancılık, Modellerden Uygulamaya
6- Restorasyon Ekolojisi
7- Restorasyon Ekolojisi: Restorasyon ve Peyzaj Ekolojisini İlişkilendirmek
8- Restorasyon Ekolojisi: Restorasyon ve Peyzaj Ekolojisini İlişkilendirmek
9- Restorasyon Ekolojisi: Örnek Çalışma: Korunan Alanlar ve İklim Değişimi
10- Restorasyon Ekolojisi: Örnek Çalışma: Korunan Alanlar ve İklim Değişimi
11- Restorasyon Ekolojisi: Örnek Çalışma: Korunan Alanlar ve İklim Değişimi
12- Ekolojik Ayak İzi: Türkiye’nin Ekolojik Ayak İzi
13- Ekolojik Ayak İzi: Türkiye’nin Ekolojik Ayak İzi
14- Yapay Sulak Alanlar ve Fitoremediasyon
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- ekoloji ve mühendislik birlikteliği ve sürdürülebilirlik ve tasarımı kavramak
2- -
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 80
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Dönem içinde paylaşılan makale ve kitaplar
Yardımcı Kaynaklar Dönem içinde paylaşılan makale ve kitaplar

Ders ile ilgili dosyalar