Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe-İngilizce
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ EVRİM KARAÇETİN BELL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Dersin ana amacı, öğrencilerin ekolojik ve sistemler düşünce metotlarını kavraması yoluyla, yirmibirinci yüzyıl insanının karşılaştığı kaynak kullanım ve dağıtımı sorunlarının çözümlenmesine yönelik altyapının sağlanmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Ekoloji mühendisliği, insan ve dahil olduğu doğal sistemlerin pozitif etkilenebilmesi için sürdürülebilir ekosistemlerin tasarlayan çalışma alanı olarak tanımlanmaktadır. İnsan ve çevresine yararlı ekosistemlerin tasarımı, inşası ve yönetimini içeren bir bilim dalıdır. Bu derste, ekoloji mühendisliğinin de çalışma konuları arasına giren ve çevre mühendislerinin yararlanabilecekleri uygulamalara değinilecektir.
|
1- |
Bilim olarak Ekoloji, Ekoloji Mühendisliği
|
2- |
Tasarım için ekolojik temeller
|
3- |
Kominite ve Ekosistem Ekolojisi ekolojisi
|
4- |
Peyzaj Ekolojisi
|
5- |
Peyzaj Ekolojisi:
Örnek Çalışma: İklim Değişimi ve Ormancılık, Modellerden Uygulamaya
|
6- |
Restorasyon Ekolojisi
|
7- |
Restorasyon Ekolojisi: Restorasyon ve Peyzaj Ekolojisini İlişkilendirmek
|
8- |
Restorasyon Ekolojisi: Restorasyon ve Peyzaj Ekolojisini İlişkilendirmek
|
9- |
Restorasyon Ekolojisi:
Örnek Çalışma: Korunan Alanlar ve İklim Değişimi
|
10- |
Restorasyon Ekolojisi:
Örnek Çalışma: Korunan Alanlar ve İklim Değişimi
|
11- |
Restorasyon Ekolojisi:
Örnek Çalışma: Korunan Alanlar ve İklim Değişimi
|
12- |
Ekolojik Ayak İzi: Türkiye’nin Ekolojik Ayak İzi
|
13- |
Ekolojik Ayak İzi: Türkiye’nin Ekolojik Ayak İzi
|
14- |
Yapay Sulak Alanlar ve Fitoremediasyon
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
ekoloji ve mühendislik birlikteliği ve sürdürülebilirlik ve tasarımı kavramak
|
2- |
-
|
3- |
-
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
|
|
2- |
Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
|
|
3- |
Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
|
|
4- |
Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
|
|
5- |
Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
|
|
6- |
Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
|
|
7- |
Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
|
|
10- |
Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
20
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
184
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
80
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Dönem içinde paylaşılan makale ve kitaplar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Dönem içinde paylaşılan makale ve kitaplar
|
|