Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Turizm İşletmeciliği (y.l) > HALKLA İLİŞKİLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HALKLA İLİŞKİLER İkinci düzey TUR504 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KENAN GÜLLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. KENAN GÜLLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Anlatım, seminer sunumları, ödevler.
Dersin amacı Turizm işletmelerinde halkla ilişkiler uygulamalarının öğretilmesi
Dersin tanımı Halkla ilişkiler temel kavramları ve turizmdeki uygulamalarının anlatılması.

Dersin içeriği
1- Halkla ilişkiler kavramı ve gelişimi
2- Halkla ilişkiler teorileri
3- Halkla ilişkiler kampanyası
4- Finansal halkla ilişkiler
5- Kurumsal reklamcılık
6- Kriz yönetimi
7- İtibar yönetimi
8- Ara Sınav
9- Lobicilik
10- Uluslararası halkla ilişkiler
11- Pazarlama amaçlı halkla ilişkiler
12- Sponsorluk
13- Kurumsal kimlik
14- Sosyal sorumluluk
15- Halkla ilişkiler ve etik
16- Dönem Sonu Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Genel halkla ilişkiler kavramlarının öğrenilmesi
2- Halkla ilişkiler uygulamalarının işleyişinin öğrenilmesi
3- Turizmde halkla ilişkiler uygulamalarının görülmesi
4- Halkla İlişkiler sürecinin bilinmesi.
5- Halkla İlişkiler olaylarının tanımlanabilmesi, sentez edilebilmesi, analiz ve değerlendirmesinin yapılabilmesi.
6- Halkla İlişkiler teorileri ve turizm ve ağırlama faaliyetlerinde geçerli olan uygulamaların anlaşılması.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm alanındaki kavramları ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirme
2- Turizm işletmeciliği ile ilgili tartışma ve analizleri paydaşlara sunma
3- Turizm alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanma
4- Turizm ile ilgili çalışma alanına yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları yorumlama
5- Turizm veya yakın alanlarda geliştirilen modelleri kullanma ve yorumlama
6- Turizm alanıyla ilgili proje yürütme, yürütülen projelerde katılımcı olarak görev alma
7- Turizm işletmeciliği alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme
8- Turizm alanındaki karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme
9- Turizm alanıyla ilgili olarak toplumun ilgi, istek ve ihtiyaçlarını belirleme
10- Toplumun turizm işletmeciliği alanını da etkileyen sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 5 5 25
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 3 9
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 3 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tortop, N. ve Özer, M. A. (2018). Halkla İlişkiler, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. Okay, Ayla ve Aydemir Okay (2013), Halkla İlişkiler, DER Yayınları, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Peltekoğlu, F. Balta (2013), Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayıncılık, İstanbul.

Ders ile ilgili dosyalar